Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Chińska firma z umową na kolejną drogę ekspresową w Polsce. Li Youbing złożył deklarację ws. terminu

23
Podziel się:

GDDKiA podpisała umowę na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Sokółka-Czarna Białostocka w województwie podlaskim. To ostatni fragment trasy szybkiego ruchu między Białymstokiem a Kuźnicą na granicy z Białorusią, który nie był dotąd w realizacji.

Chińska firma z umową na kolejną drogę ekspresową w Polsce. Li Youbing złożył deklarację ws. terminu
Podpisanie umowy na budowę kolejnego odcinka drogi S19 na Podlasiu (GDDKiA, GDDKiA)

Odcinek, którego dotyczy podpisana w piątek (21 czerwca) umowa, dotyczy 24 km drogi ekspresowej S19 w woj. podlaskim. Kontrakt na projekt i budowę opiewa na 828,8 mln zł. Wykonawcą inwestycji jest chińska firma Stecol Corporation.

Budowa trasy ma się zacząć pod koniec 2025 r. Kierowcy pojechać nowym odcinkiem drogi ekspresowej z Białegostoku na granicę z Białorusią mają na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2028 r.

Prezes Stecol Corporation w Europie Li Youbing podkreślił, że podpisana umowa jest szóstym kontraktem tej firmy z GDDKiA w Polsce, część z nich jest zakończona (jak np. element zachodniej obwodnicy Łodzi), a część w trakcie realizacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Chów klatkowy" pod Warszawą. Nie zostawiają suchej nitki na inwestycji dewelopera

Szef wykonawcy zapowiedział, że w trakcie realizacji drogi Sokółka-Czarna Białostocka firma będzie ściśle współpracować z GDDKiA i swoimi lokalnymi partnerami. - Jesteśmy przygotowani na to, żeby ten kontrakt zrealizować w terminie i zgodnie ze wszystkimi wymaganiami - zadeklarował Li Youbing.

Drogą ekspresową S19 od granicy z Białorusią na Słowację

Pełniący obowiązki dyrektora podlaskiego oddziału GDDKiA Norbert Wyrwich powiedział na konferencji poświęconej podpisaniu umowy na S19, że droga ekspresowa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę z pasem awaryjnym. Zaplanowano 22 obiekty mostowe, w tym dwa nad liniami kolejowymi i linią kolejki wąskotorowej, a także przejścia dla zwierząt. Nośność nawierzchni ma być dostosowana do 11,5 tony na oś.

GDDKiA podaje, że omawiany odcinek drogi ekspresowej pozwoli wyprowadzić obwodnicami ruch drogowy z Sokółki, Czarnej Białostockiej oraz miejscowości Geniusze i Straż. Połączone z przyszłą ekspresówką będą czterema węzłami drogowymi: Sokółka Zachód, Geniusze, Straż i Czarna Białostocka.

"Na pozostałych odcinkach S19 na północ od Białegostoku albo już trwa budowa: Kuźnica - Sokółka, Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód, albo prowadzone są prace projektowe po podpisaniu umów także w systemie "projektuj i buduj": Czarna Białostocka - Białystok Północ, Białystok Północ - Dobrzyniewo.

Na Podlasiu trasa S19 będzie miała 177 km długości, jej budowa jest podzielona na 15 odcinków, trwa budowa siedmiu z nich. Trasa zaczyna się przy polsko-białoruskim przejściu granicznym w Kuźnicy i biegnie w stronę Białegostoku (ma omijać miasto od północy i zachodu) i dalej na południe w stronę Lublina i Rzeszowa aż do granicy ze Słowacją w Barwinku. Łączna długość tej trasy to ok. 570 km.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(23)
WYRÓŻNIONE
Wyznawca Tusk...
6 miesięcy temu
Za poprzednich rządów Tuska też Chińczycy robili polskie drogi i jak pamiętamy skończyło się to wielką klapą i upadkiem wielu polskich podwykonawców
Michal
6 miesięcy temu
Będzie taki wstyd jak mecz Austria Polska. Ale ważne był epicki garnitur naszego trenera. Aby asfalt i kamień nie był z chin bo na bank podrobiony
dostali
6 miesięcy temu
łapówke od kitajcow - ale wstyd dla polski taki wykonawca
NAJNOWSZE KOMENTARZE (23)
michu
5 miesięcy temu
jak coś to polecam Covebo pracuję przez nich już ponad rok i nie narzekam praca stabilna zakwaterowanie też dobre zawsze jest pomoc jak coś potrzeba warto spróbować
Henryk
6 miesięcy temu
Jeśli szukasz pracy w Holandii, Covebo to agencja, która naprawdę dba o swoich pracowników, oferując im komfortowe warunki i uczciwe wynagrodzenie.
Li Na
6 miesięcy temu
Chińczycy nie są zainteresowani inwazją na Europę. Kogo obchodzi, czy ludzie budujący drogi są Polakami czy Chińczykami, jeśli nie są one wyjątkowo drogie? Prawdopodobnie drogę zbudowano w celu ułatwienia transportu towarów drogą lądową. Poziom wynagrodzeń jest podobny w Chinach i Polsce. Czy ktoś się niepokoi napływem chińskich imigrantów znad białoruskiej granicy do Polski? Niestety poziomy wynagrodzeń w Chinach można znaleźć na chińskich stronach rekrutacyjnych. Nikt nie zdecydowałby się na emigrację do kraju o podobnych dochodach, ale posługującego się zupełnie innym językiem. W Polsce Chińczyków jest mniej niż Koreańczyków, bo jest ich zaledwie około 7 tysięcy. W Niemczech jest 145 000 Chińczyków. Nawet jeśli Chińczycy będą chcieli przyjechać do Europy do pracy, Chińczycy nie wybiorą Polski. Nie ma co się martwić chińskimi imigrantami, bo Chińczyków w ogóle nie interesują polskie warunki płacowe.
Alex
6 miesięcy temu
Może Polacy powinni budować własne drogi, zamiast zostawiać budowę infrastruktury Chińczykom. Polska ma zdolność samodzielnego budowania światowej klasy mostów i tuneli podmorskich. Polska ma najlepszą na świecie kadrę inżynierską budownictwa. Żaden kraj na świecie nie może się z nami równać.
Zawiedziony
6 miesięcy temu
Ten rząd robi się tak samo durny nak poprzedni. Oby tylko tak nie kradli.
...
Następna strona