Według danych serwisu dlahandlu.pl Shein wynajmie we Wrocławiu ok. 55 tys. m kw. powierzchni.
"Na terenie obiektu Shein zatrudnieni ponad 2 tys. osób, a lokalizacja pozwoli na sprawną obsługę pełnej gamy produktów firmy i dotarcie do większości europejskich rynków" - czytamy.
Shein gigantem odzieżowym
Shein to chiński sklep internetowy z odzieżą, założony w 2012 r. Dziś jest jednym z najbardziej znanych graczy na rynku fast fashion (ang. szybka moda). Według firmy PitchBook, zajmującej się analizą danych, Shein w rok podwoił swoją wartość z 15 mld do 30 mld dol., które osiągnął pod koniec 2021 roku.
Shein wybierają młodzi klienci, głównie z pokolenia Z, czyli nastolatkowie, dla których liczy się przede wszystkim cena kupowanych produktów.
Kontrowersyjny sklep
Bloomberg podkreślał, że w 2021 r. aplikacja Shein była najczęściej pobieraną na świecie platformą do zakupów w internecie. Jednak wokół samej marki narosło wiele kontrowersji.
"Krytycy zwracają uwagę na plagiatowanie cudzych pomysłów i, jak podaje szwajcarska organizacja Public Eye, zlecanie produkcji podwykonawcom, u których pracuje się ponad 75 godzin w tygodniu w niegodnych warunkach. Biuro prasowe odpowiada, że troska o najwyższą jakość to główna oś działania Shein. Odrzuca nawet zarzuty o brak troski o środowisko, twierdząc, że ich krótkie linie produkcyjne wpisują się w trend długości życia ubrań na świecie" - informował niedawno polski "Vogue".
Odzież dla danego klienta, który korzysta z aplikacji, mają dostosowywać specjalne algorytmy. "Katalog produktów przypomina samouczący się algorytm, który sprawdza, co ludzie kupią. Jeżeli coś podoba się bardziej, wówczas jest produkowane" - dodaje "Vogue". A to wiąże się m.in. z krótszym cykl życia ubrań i większym zanieczyszczeniem środowiska ze względu na częstsze zmiany linii produkcyjnych.