Odcinki, których dotyczyły przetargi, powstaną między Lublinem a Zamościem. W przetargu dotyczącym odcinka Piaski – Łopiennik GDDKiA wybrała ofertę firmy Intercor, która deklaruje, że zmieści się w kwocie 695,5 mln zł. Jeśli chodzi o odcinek Krasnystaw – Izbica, to drogowcy uznali za najkorzystniejszą uznaliśmy ofertę tę zgłoszoną przez Mostostal Warszawa, który chce podjąć się zadania za 936,6 mln zł.
Umowa w drugim kwartale
W sumie w obu przetargach wpłynęły 23 oferty. Jeśli nie będzie odwołań od rozstrzygnięcia przetargów i zakończy się kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, będzie można podpisać umowy z wykonawcami. GDDKiA planuje, że stanie się to w drugim kwartale tego roku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Drogowcy podają, że odcinek S17 Piaski – Łopiennik będzie miał 16,6 km długości i przebiegać będzie nowym śladem wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski – Dorohusk). Inwestycja m.in. obejmuje budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
Z kolei odcinek Krasnystaw – Izbica będzie miał 18,8 km długości i zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem. Początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec - Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego.
Powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu - podaje GDDKiA.
Powstanie wygodna ekspresówka
W ramach inwestycji ma powstać dwujezdniowa droga ekspresowa, drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem.
Droga S17 ma prowadzić z Warszawy przez Lublin, Zamość i Tomaszów Lubelski do granicy z Ukrainą w Hrebennem.