Umowa ramowa ma pozwolić szybsze wybieranie przedsiębiorstw, którym spółka CPK przez osiem lat będzie mogła zlecać projektowanie inwestycji kolejowych. Dzięki temu nie trzeba będzie na każdą ogłaszać przetarg, co skróci formalności.
Centralny Port Komunikacyjny będzie współpracował w sumie z 11 wykonawcami. Łącznie to 27 firm projektowych zrzeszonych w konsorcjach. Pochodzą one z Polski, Hiszpanii, Francji, Niemiec oraz Korei Południowej.
Pracy dla wszystkich nie zabraknie. Program kolejowy CPK zakłada łącznie prawie 2000 km nowych linii, które mają powstać do końca 2034 r. W tym pierwsze nitki Kolei Dużych Prędkości. Celem inwestycji jest jak najlepsze skomunikowanie superlotniska w gminie Baranów.
CPK zamawia projekty m.in. dla Kolei Dużych Prędkości
W zakres kolejowych prac projektowych wejdą m.in. elementy Kolei Dużych Prędkości na trasie Warszawa - CPK - Łódź - Wrocław. Tutaj prace mają się według planu rządu zacząć w 2023 r. Po to, by można było linię otworzyć w 2027 r. Choć - jak już pisaliśmy - eksperci nie dają szansą na dotrzymanie tego terminu.
Ponadto prace do zaprojektowania będzie też m.in. Centralna Magistrala Kolejowa przez CPK w stronę Płocka, Włocławka i Trójmiasta, a także nowa linia Katowice - Kraków.
Zlecenia w ramach umowy ramowej będą dotyczyć m.in. materiałów do decyzji środowiskowych, koncepcji programowo-przestrzennych, projektów i opracowań na potrzeby decyzji lokalizacyjnych i pozyskiwania nieruchomości, projektów budowlanych do uzyskania pozwolenia na budowę, projektów wykonawczych i dokumentacji służącej wyłonieniu wykonawców robót budowlanych.