Maciej Lasek powiedział, że przede wszystkim nie jest sceptyczny co do samej inwestycji, ale jest sceptyczny do fatalnego prowadzenia tej inwestycji. Dodał, że rozpoczął się już proces audytu.
Co dalej z CPK? "Nierealny harmonogram"
Zapytany, czy już można wskazać jakiekolwiek wnioski, odpowiedział, że tak.
- Nierealny harmonogram. Poniżej 1 proc. jest prawdopodobieństwo, że spółka utrzymałaby się w ustalonym harmonogramie i mówią to ludzie, którzy w spółce pracują od lat. Założono, że to lotnisko będzie budowane przy skróceniu wszystkich możliwych decyzji. Sześć dni w tygodniu, na dwie zmiany, zero ryzyk, zero protestów - powiedział w Radiu ZET Maciej Lasek.
- Zewnętrzna firma, która przygotowywała na początku harmonogram, w 2019 roku zaproponowała, że lotnisko powstanie w 2030. Co zrobiła spółka? Zamówiła kolejną ekspertyzę, "dajcie nam taką ekspertyzę, żebyśmy mogli zakomunikować, że będzie 2027-2028" - mówił Maciej Lasek.
Przypomnijmy, że ponad tydzień temu na konferencji prasowej Donald Tusk zasugerował, że wybudowanie CPK może kosztować od 160 mld zł do nawet 600 mld zł.
- Debata o przerwaniu budowy Centralnego Port Komunikacyjny jest bez sensu. PiS tej budowy przecież nawet nie zaczął - ocenił w środę premier Donald Tusk. "Równie dobrze można dyskutować o jakości elektrycznych aut Izera" - dodał
Przyszłość Centralnego Portu Komunikacyjnego ma być jednym z tematów Rady Gabinetowej, którą prezydent Andrzej Duda zwołał na 13 lutego.
Rewolucja kadrowa w CPK stała się faktem
Rada nadzorcza Centralnego Portu Komunikacyjnego powołała do zarządu spółki Dariusza Kusia - poinformowała w poniedziałek spółka. Jednocześnie pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek powołał do rady nadzorczej Zbigniewa Szafrańskiego.
19 stycznia rada nadzorcza CPK odwołała Mikołaja Wilda z funkcji prezesa spółki i Radosława Kantaka, członka zarządu ds. inwestycji kolejowych. Jednocześnie przewodniczący rady nadzorczej Filip Czernicki został oddelegowany na okres trzech miesięcy do pełnienia funkcji prezesa. W zarządzie pozostał Andrzej Alot, który odpowiada za sprawy finansowe.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.