mBank chce wejść w rynek e-commerce.
Bank z nową usługą
- Morele mają własne rozbudowane zasoby IT, są skalowalne, elastyczne technologicznie i umożliwiają nam integrację z platformą zakupową poprzez API przy zachowaniu wszystkich standardów bezpieczeństwa, jakie musi spełnić instytucja finansowa – mówi dla "Pulsu Biznesu" Piotr Puchalski, dyrektor zarządzający ds. płatności, e-commerce i klientów firmowych w mBanku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Branżowy serwis informuje, że zgodnie z założeniami marketplace ma stać się częścią mOkazji. "Jest to jeden z najdłużej działających, o ile nie najstarszy program rabatowy na rynku bankowym. mBank uruchomił go z pompą 11 lat temu" - pisze "Puls Biznesu".
Oferta ze strony Moreli będzie dostępna dla klientów tylko w aplikacji. Klient zobaczy ją od razu po zalogowaniu.
Rekordowa kara za wyciek danych
Urząd Ochrony Danych Osobowych nałożył 3,8 mln zł kary na sklep internetowy Morele.net. Ma to związek z atakiem hakerskim i wyciekiem danych klientów z 2018 roku.
"Po tym, jak NSA w 2023 r. uchylił decyzję prezesa UODO, urząd ponownie przeprowadził postępowanie i jeszcze podniósł karę. Wykazało ono, że do naruszenia ochrony danych osobowych doszło przez brak zastosowania przez Morele.net odpowiednich zabezpieczeń" - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Wyciek danych ze sklepu miał miejsce w październiku 2018 r. Haker uzyskał wtedy dostęp do bazy danych klientów Morele.net, ale również do dziesięciu powiązanych sklepów internetowych.