Dino planuje w tym roku otworzyć około 300 nowych placówek. Powstające sklepy będą przede wszystkim zlokalizowane w małych miejscowościach.
Plan ekspansji finansowany będzie z rekordowego zysku netto spółki, który w pierwszym kwartale 2023 roku wyniósł 270,7 mln zł - podaje w raporcie spółka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zysk znacznie przewyższył oczekiwania analityków, którzy prognozowali go na około 256,3 mln zł — zauważa portal eska.pl
Otwarcie nowych sklepów już w planach
Obecnie Dino posiada ponad 2200 sklepów rozlokowanych głównie w zachodniej i centralnej Polsce. Sieć w pierwszym półroczu tego roku 116 nowych sklepów, a w planach jeszcze więcej, bo jak informuje eska.pl — kolejne sklepy powstaną w nowych lokalizacjach.
Nowe sklepy Dino powstaną w wielu województwach:
- dolnośląskie: Bielawa, Niechlów, Płóczki k/Lwówka Śląskiego, Rakowice Wielkie, Strzegom, Świeradów-Zdrój
- kujawsko-pomorskie: Dobrzejewice, Koronowo, Lubień Kujawski
- lubuskie: Kunowice
- łódzkie: Bełchatów
- małopolskie: Krzeszowice
- opolskie: Kałków, Kędzierzyn-Koźle, Kujawy, Strzelczyki
- podkarpackie: Tuszyma
- świętokrzyskie: Ciekoty
- Warmińsko-mazurskie: Szczytno
- Wielkopolskie: Chojno, Gostyń, Jarocin, Kalisz, Śrem, Włoszakowice
- Pomorskie: Nieżychowice, Ogorzeliny
- Zachodniopomorskie: Biesiekierz, Góralice, Gryfino, Kalisz Pomorski, Marianowo, Mirosławiec, Mostkowa, Rąbina
Polski gigant z problemami. Marże Dino w dół
Rok 2022 okazał się dla sieci sklepów Dino niezwykle owocny. Udało się otworzyć aż 344 nowych placówek, co zwiększyło ogólną liczbę sklepów do 2156. Jak podaje sieć, to wzrost o aż 19 proc. w porównaniu z rokiem 2021.