Na koniec 2022 r. sieć Dino liczyła 2156 sklepów, tylko w ubiegłym roku firma otworzyła . 344 nowe placówki. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 847,8 tys. mkw. wobec 710,4 tys. mkw. rok temu.
Dino stawia na odnawialne źródła energii
Dino stawia nie tylko na rozwój sieci, ale także na zieloną energię.
Serwis dlahandlu.pl informuje, że Dino pozyskane fundusze europejskie inwestuje w panele fotowoltaiczne.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"W latach 2020-2021 Dino uruchomiło 200 mini elektrowni słonecznych, które zasilają markety. W roku 2022 Dino Polska zainstalowała 300 instalacji PV, których łączna moc wyniosła blisko 12 MWp" - czytamy w serwisie dlahandlu.pl.
Serwis informuje, że Dino zamawia panele fotowoltaiczne w Esoleo z Grupy Polsat.
"W 2020 roku Dino Polska podpisało umowę na instalację pierwszych 200 instalacji PV z firmą Esoleo, która jest spółką z Grupy Polsat Plus. W 2022 roku dyskont zawarł kolejną umowę, która obejmuje 300 kolejnych instalacji, za których montaż odpowiedzialna jest spółka Esoleo" - donosi serwis.
Dino w czołówce największych giełdowych spółek detalicznych w Europie
Na początku marca Polska sieć marketów Dino wskoczyła do czołowej dziesiątki najwyżej wycenianych giełdowych sieci detalicznych w Europie. Na szóstym miejscu znalazł się właściciel Biedronki - spółka Jeronimo Martins.
Jak wskazuje portal wiadomoscihandlowe.pl, wartość sieci Dino wyceniono na 9,1 miliarda dolarów. Wyżej rankingu znalazły się m.in. Zalando, Next i JD Sports.
Dino to sieć sklepów spożywczo-przemysłowych, założona w 1999 r. przez Tomasza Biernackiego. Według tygodnika "Wprost" w 2022 r. Biernacki był najbogatszym Polakiem, z kolei w zestawieniu "Forbesa" uplasował się na trzecim miejscu. Obecnie jego majątek wyceniany jest na ponad 19 mld zł.