"Odcinek S61 Łomża Zachód - Kolno domknie przebieg szlaku Via Baltica w Polsce. Zaawansowanie prac na tym blisko 13-kilometrowym fragmencie trasy zbliża się do 75 proc." - poinformowała GDDKiA na Facebooku.
Drogowcy podali, że planują udostępnić ten odcinek na przełomie września i października. Zaznaczmy, iż nie oznacza to zakończenia inwestycji. To planowane jest mniej więcej na połowę przyszłego roku. Zgodnie z umową z wykonawcą (firma Intercor) powinno to mieć miejsce do 19 maja 2025 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
GDDKiA podkreśla, że zamierza udostępnić odcinek "na zasadzie przejezdności po jednej jezdni". Wtedy zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy z Łomży - zaznaczają drogowcy.
Zerwana umowa na najważniejszą część obwodnicy Łomży
Budowa, jak czytamy na stronie kontraktu, kosztować będzie blisko 713,5 mln zł, przy czym dodajmy, że to części drogi S61 Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn, której stworzenie ma dofinansowanie unijne w wysokości ponad 1,6 mld zł.
Odcinek drogi S61 Łomża - Kolno zostanie udostępniony po sporych perturbacjach, w których trakcie podlaski oddział rozwiązał umowę z firmą Toto S.P.A. Costruzioni Generali. Przetarg na kontynuację projektu, w którym wybrano Intercor, ogłoszono w połowie 2021 r.
Umowę zerwano z winy wykonawcy. Jak wyjaśniała GDDKiA było to "efektem nienależytej mobilizacji w zakresie sprzętu, personelu i słabego tempa w zawieraniu umów z podwykonawcami".