Co się kryje za tą praktyką? Jak wyjaśnia "Rzeczpospolita", Polacy poszukują oszczędności w promocjach. To dlatego w pierwszym kwartale tego roku, klienci odwiedzili duże sieci handlowe o 15 proc. częściej niż w tym samym okresie w 2022 roku.
Analizy wizyt blisko 364 tys. konsumentów zawarta w raporcie firmy technologicznej Proxi.cloud, na który powołuje się "Rzeczpospolita", wskazały, że w efekcie częstszych wizyt w dyskontach, hipermarketach i supermarketach w pierwszym kwartale ruch średnio był wyższy 9 proc.
Michał Rosiak z Proxi.cloud zaznacza, że Polacy, zaciskając pasa i coraz częściej szukają najlepszych cenowo ofert.
- Wskazują na to też wyniki różnego rodzaju sondaży, w których nawet 80 proc. konsumentów deklaruje taką potrzebę – przekonuje.
Tu wygrywają dyskonty, za sprawą poziomu cen, oferty i bliskiej klientowi lokalizacji.