Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Faustyna kończy pracę, Katarzyna łapie opóźnienie. Nowe wieści z wielkiej inwestycji

8
Podziel się:

Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią postępuje. Tarcza TBM Faustyna ma zakończyć pracę w tym roku, podczas gdy TBM Katarzyna czeka na wyniki badań geologicznych. Opóźnienia mogą wpłynąć na harmonogram projektu.

Faustyna kończy pracę, Katarzyna łapie opóźnienie. Nowe wieści z wielkiej inwestycji
Tarcza TBM Faustyna przebiła ścianę tunelu średnicowego za przystankiem Łódź-Koziny (East News, Andrzej Zbraniecki)

Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią jest w toku, a prace nad nim prowadzone są przez dwie tarcze TBM: Faustynę i Katarzynę. Faustyna, mniejsza z tarcz, zbliża się do zakończenia swojej misji, co ma nastąpić jeszcze w tym roku. Obecnie znajduje się w pobliżu torowiska kolejowego linii numer 15, między dworcami Łódź Żabieniec i Łódź Kaliska.

Drążą tunel średnicowy w Łodzi

Większa tarcza, Katarzyna, napotyka na trudności. Jej prace zostały wstrzymane po katastrofie budowlanej, która miała miejsce na początku września, kiedy to zawaliła się część budynku przy ul. 1 Maja 23. Maszyna zatrzymała się na głębokości 17 metrów. Po wznowieniu prac w listopadzie, ponownie je przerwano z powodu niestabilności gruntu pod kamienicą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Usłyszałem "nie" kilkaset razy. To była największa motywacja - Michał Sadowski w Biznes Klasie

Obecnie TBM Katarzyna znajduje się pod budynkiem przy ul. 1 Maja 21. Wykonawca wzmacnia podłoże, aby zabezpieczyć budynek przed osiadaniem. Dodatkowe badania geologiczne mają zapewnić bezpieczeństwo nieruchomości przed wznowieniem prac.

W związku z pracami, ponad 40 mieszkańców z al. 1 Maja 19 i 23 zostało relokowanych. Mieli oni możliwość odwiedzenia swoich mieszkań, aby zabrać potrzebne rzeczy. Dostęp do kamienic jest kontrolowany i możliwy tylko za zgodą kierownika budowy.

Wielka inwestycja w Łodzi

Tunel średnicowy ma połączyć Dworzec Fabryczny w Łodzi z innymi stacjami, co skróci czas przejazdu pociągów na trasie Warszawa – Poznań i Wrocław. Projekt obejmuje 7,5-kilometrowy tunel, który dzieli się na dwie części: dwutorowy odcinek drążony przez Katarzynę i cztery jednotorowe tunele kopane przez Faustynę.

Zgodnie z planem, drążenie tunelu powinno zakończyć się w połowie przyszłego roku, a prace wykończeniowe potrwają kolejne 18 miesięcy. Pociągi miałyby ruszyć w grudniu 2026 r., jednak opóźnienia mogą przesunąć ten termin na 2027 r.

gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(8)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
jak W-wa ?
miesiąc temu
Była ŁÓDŹ FABRYCZNA - będzie ŁODŹ AMBITNA ?
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Junior
miesiąc temu
Autor pomilił inwestycje skrócenie czasu na kierunku Warszawa Poznań to tunel dla projeku szybkiej koleji CPK który jeszcze na dobre się nie rozpoczął. Obecna inwestycja to skrócenie czasu dla kierunku pociągów z Śląska do Trójmiasta i z Warszawy do Wrocławia
niniejszym
miesiąc temu
jak się buduje to trochę się zawsze coś rozleci, trzeba kamienice wliczyć w koszty, a postoje niepotrzebnie zwiekszają koszty, dlatego nie warto czekać. Swoją drogą wtryskiwanie betonu aby umocnić zwiększy przenikanie drgań no i będzie trzęsło jak w Blues Brothers. No ale na nowoczesności nie można oszczędzać;-)
Kasa
miesiąc temu
Nie wiem czy taniej by nie było dać ludziom inne mieszkania niż wstrzymywać prace i wzmacniać grunt. A i tak nie ma gwarancji co się stanie później
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
Kasa
miesiąc temu
Nie wiem czy taniej by nie było dać ludziom inne mieszkania niż wstrzymywać prace i wzmacniać grunt. A i tak nie ma gwarancji co się stanie później
Motek
miesiąc temu
Czas rozliczyć Hankę z bubloremontow i bubloinwestycji oraz z8 miliardowrgo dlugu
Junior
miesiąc temu
Autor pomilił inwestycje skrócenie czasu na kierunku Warszawa Poznań to tunel dla projeku szybkiej koleji CPK który jeszcze na dobre się nie rozpoczął. Obecna inwestycja to skrócenie czasu dla kierunku pociągów z Śląska do Trójmiasta i z Warszawy do Wrocławia
jak W-wa ?
miesiąc temu
Była ŁÓDŹ FABRYCZNA - będzie ŁODŹ AMBITNA ?
niniejszym
miesiąc temu
jak się buduje to trochę się zawsze coś rozleci, trzeba kamienice wliczyć w koszty, a postoje niepotrzebnie zwiekszają koszty, dlatego nie warto czekać. Swoją drogą wtryskiwanie betonu aby umocnić zwiększy przenikanie drgań no i będzie trzęsło jak w Blues Brothers. No ale na nowoczesności nie można oszczędzać;-)