Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Flixbus chce zlikwidować jedną trzecią połączeń w Niemczech

28
Podziel się:

Klienci Flixbusa będą musieli rozejrzeć się za alternatywnymi środkami komunikacji, jeżeli rząd nie zmieni decyzji.

Na celowniku znalazły się przede wszystkim destynacje na prowincji i cele turystyczne.
Na celowniku znalazły się przede wszystkim destynacje na prowincji i cele turystyczne. (Shutterstock.com)

Największa w Europie sieć autobusów dalekobieżnych Flixbus chce zredukować liczbę połączeń. Jak donosi "Bild am Sonntag" od roku 2021 zlikwidowanych ma być ok. stu destynacji. Powodem jest planowane przez niemiecki rząd obniżenie podatku VAT na bilety kolejowe z 19 proc. do 7 proc.

Flixbus obawia się, że w ten sposób dojdzie do nowej wojny cenowej między koleją i dalekobieżnymi autobusami. "Bild am Sonntag" ma listę destynacji, które mają wypaść z rozkładu jazdy Flixbusa. Są to między innymi Chemnitz, Pasawa, Akwizgran, Ulm, Drezno i Neumuenster. Na celowniku znalazły się przede wszystkim destynacje na prowincji i cele turystyczne.

– Z zasady nie komentujemy planów firmy, ale jasne jest, że takie jednostronne obniżenie VATu poważnie zmienia warunki ramowe komunikacji dalekobieżnej. Polityka najpierw umożliwiła rozwój połączeń dalekobieżnych autobusów, by teraz jednym pociągnięciem je zniszczyć – zaznaczył rzecznik Flixbusa.

Zobacz: PKP - Wymiana taboru

O tym, że planowane obniżenie VATu na bilety kolejowe będzie miało wpływ na ofertę dalekobieżnych autobusów, rozmawiano już pod koniec października. Jeżeli obniżenie VATu nie obejmie autobusów dalekobieżnych, a tylko komunikację kolejową, przewaga konkurencyjności kolei będzie tak duża, że będziemy musieli zlikwidować około 30 proc. połączeń autobusowych – zapowiedział szef Flixbusa André Schwämmlein.

Jednostronna obniżka sprzeczna z konstytucją

Flixbus, wiodący na rynku ofert autobusowych, w ubiegłych latach znacznie rozszerzył swoją ofertę i w Niemczech obsługuje około 400 destynacji. Jak André Schwämmlein zapowiedział w październiku, na pierwszy ogień pójdą cele turystyczne np. na wybrzeżu, u podnóża Alp czy w górach Harzu.

Aby coraz więcej ludzi przesiadało się z samochodów i samolotów na kolej, rząd Niemiec uchwalił obniżenie podatku VAT na bilety kolejowe na trasach dalekobieżnych. Kolej zapowiedziała, że odpowiednio obniży ceny biletów i spodziewa się 5 milionów dodatkowych pasażerów.

Przewoźnicy autobusowi obawiają się, że stracą przez to klientów i domagają się obniżki podatku VAT także na bilety autobusowe. Według ekspertyzy federalnego zrzeszenia niemieckich przewoźników autobusowych jednostronna obniżka VATu jest w sprzeczności z konstytucją i z prawem europejskim. Autobusy i kolej wspólnie mają najmniejszą emisję CO2 tak, że ich różne traktowanie, jest niezrozumiałe – stwierdza zrzeszenie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Deutsche Welle
KOMENTARZE
(28)
WYRÓŻNIONE
Sławek
5 lata temu
Jaka destynacja - u nas jest destylacja :)
Leon
5 lata temu
To są ludzie ,którzy piszą artykuły ze słowniczkiem w ręku. Uważają ,że jak użyją jakiegoś „mądrego” słowa to czytelnicy będą ich uważać za mądrzejszych niż są w rzeczywistości. Brawo.
sławko z pozn...
5 lata temu
19 % podatku VAT - no proszę ! A u nas 23 %. Ostatnio podniósł go generał-major Tusk ) , a obecna dobra zmiana "zapomniała" obniżyć... I kto tu jest mafią VAT-owską ? A ty Polaku tyraj na (...)
NAJNOWSZE KOMENTARZE (28)
Mój Nick
5 lata temu
Destynacje? Już się Polskiego języka w gębie zapomina volksdeutschu?
Km
5 lata temu
Bzdura - jeśli ten biznes po obniżce przez kolej cen biletów o 11% będzie nierentowny na wybranych trasach, to źle świadczy o biznesie. Różnice w cenie biletów są dużo większe. A ekologicznie jest, jeśli więcej ludzi będzie jeździło pociągami niż autobusami...
Gosciu
5 lata temu
Jak zwykle “ volksdeutche” wprowadzaja nowe slownictwo !!!
Ludw_K
5 lata temu
Uważam to za właściwe działanie. Moim zdaniem przewoźnicy autobusowi w ogóle nie powinni otrzymywać koncesji na tworzenie linii dublujących linie kolejowe. Od wolnego rynku i konkurenci ważniejsze jest bezpieczeństwo i ekologia. Oczywiście mam na myśli sprawnie funkcjonujące linie kolejowe, bo zmuszanie ludzi by z Katowic do Krakowa lub Wisły musieli jechać ponad 2 godziny byłoby nonsensem.
Ss
5 lata temu
Destynacja :-)))))) nie mogę. Incydent teraz destynacja hahahahhahah
...
Następna strona