GITD łapie obecnie piratów drogowych przy pomocy blisko 590 urządzeń, z czego m.in. 464 to fotoradary, które sprawdzają prędkość w danym punkcie, 36 prowadzi odcinkowe pomiary, a 38 nastawionych jest na przejazdy na czerwonym świetle.
Portal dziennik.pl podaje, że sprzęt ten od początku roku zarejestrował ponad 385 tys. przypadków złamania przepisów ruchu drogowego. Skuteczność GITD w tym zakresie ma jednak wzrosnąć dzięki KPO.
- W ramach Krajowego Planu Odbudowy Główny Inspektorat Transportu Drogowego przygotował projekt pn. "Rozwój operacyjności Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym w zarządzaniu bezpieczeństwem ruchu drogowego na polskich drogach". Przedmiotem projektu jest zakup i instalacja automatycznych urządzeń rejestrujących wykroczenia drogowe - powiedział serwisowi Wojciech Król z wydziału informacji i komunikacji GITD.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Najbardziej "zapracowane" fotoradary i OPP w Polsce
GITD przekazał serwisowi dziennik.pl, że planuje uruchomić 128 nowych urządzeń. Chodzi o 43 odcinkowe pomiary prędkości, 70 fotoradarów, 10 urządzeń do monitorowania przejazdu na czerwonym świetle na skrzyżowaniach, a także 5 oddelegowanych zostanie do przejazdów przez tory kolejowe.
Nie podano jeszcze, w jakich punktach mają pojawić się nowe urządzenia oraz kiedy. Wiemy jednak, gdzie obecnie znajdują się fotoradary i odcinkowe pomiary prędkości, które można określić mianem "najbardziej zapracowanych".
GITD na prośbę money.pl przed majówką przygotował zestawienie urządzeń, które od początku roku do tego momentu wyłapały najwięcej wykroczeń. Klasyczne fotoradary znajdują się w miejscowościach: Świdnik, Wanaty, Krzyszkowice, Solec Kujawski i Mniów. W przypadku OPP to: Kustomłoty - Kąty Wrocławskie (autostrada A4), Skomielna Biała - Naprawa, Falęcice - Nowy Gózd, tunel drogi ekspresowej S2 (kierunek Terespol) oraz węzeł Warszawa Zachód - Blizne Łaszczyńskiego.