Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
LOS
|

InPost otworzył 60. centrum logistyczne w Polsce. To kilkaset nowych miejsc pracy w Łodzi

4
Podziel się:

Na łódzkim Jędrzejowie Przemysłowym uroczyście otwarto nowe centrum logistyczne InPostu. Ponad rok od podjęcia decyzji o realizacji inwestycji. Dariusz Lipiński, wiceprezes spółki, w rozmowie z money.pl ocenił, że rynek e-commerce rozwija się mimo kryzysów w 2022 r. Wiele wskazuje na to, że firma Rafała Brzoski nie powiedziała ostatniego słowa w Łodzi.

InPost otworzył 60. centrum logistyczne w Polsce. To kilkaset nowych miejsc pracy w Łodzi
Nowe (i drugie) centrum logistyczne InPostu w Łodzi (Money.pl, Jacek Losik)

InPost potwierdził, że Łódź, otoczona autostradami A1 i A2, drogą ekspresową S8 i - niedługo - S14, to atrakcyjne miejsca dla branży logistycznej. Spółka w środę uroczyście otworzyła nowe centrum przy ul. Jędrzejowskiej 43B. Należy jednak zaznaczyć, że firma "odebrała klucze" pod koniec lipca. Jednak 28 września spółka już oficjalnie zakończyła okres rozruchu.

Nowe centrum logistyczne InPostu zajmuje 8500 m2, z czego na powierzchnie magazynowe przeznaczono 7500 m2. Pozostałą przestrzeń zajmują biura. W zakładzie są przyjmowane, sortowane i ekspediowane paczki. Głównie poza granice Łodzi, bo to miasto, w którym więcej przesyłek się nadaje, niż odbiera - powiedział Dariusz Lipiński, wiceprezes spółki.

Obiekt dał pracę już ok. 200 osobom, ale rekrutacja wciąż trwa. Centrum chce zatrudniać ok. 300 pracowników. Choć, jak powiedział money.pl Lipiński, ta liczba może jeszcze wzrosnąć. Jeśli nie tu, to możliwe, że w innym miejscu stolicy woj. łódzkiego.

- Łódź ze względu na swoje położenie jest świetnym centrum logistycznym. Możliwe, że nie jest to ostatni obiekt, który postawimy w tym mieście - stwierdził wiceprezes InPostu. Dodajmy, że funkcjonują już tam, łącznie z nowo otwartym, dwa centra firmy. - To pozwala nam podzielić miasto na dwie części i skrócić czas dostaw - mówił Lipiński.

Kryzysy 2022 r. nie hamują rozwoju e-commerce

Wiceprezes InPostu przyznał, że tegoroczne kryzysy, które głównie wynikają z inwazji Rosji na Ukrainę, łagodnie obchodzą się rynkiem e-handlu. To z kolei siła napędowa dla firm logistycznych.

- Pandemia spowodowała rozwój e-commerce, natomiast rynek dalej się rozwija. Nie widzimy zahamowania wzrostu - twierdzi wiceprezes firmy Rafała Brzoski. Właśnie na współpracę z łódzkimi przedsiębiorcami mocno liczy InPost. Firma ma ułatwione zadanie, bo ulokowała się w przemysłowej dzielnicy, gdzie działa wiele zakładów produkcyjnych.

Łódź jest też pierwszym miastem, gdzie InPost wprowadził politykę "green city". Kurierzy do łódzkich paczkomatów dowożą przesyłki elektrycznymi samochodami. Obecnie jest ich 20, ale kolejne mają zasilić flotę w przyszłym roku. Ponadto proekologiczne działania firmy to m.in. montaż czujników powietrza w paczkomatach.

Z myślą o ekologii postawiono także nowe centrum przy ul. Jędrzejowskiej. Obiekt posiada m.in. system zautomatyzowanego zarządzania energią elektryczną i ograniczający zużycie wody. "Tam, gdzie to możliwie, pozyskuje się ją z naturalnych źródeł. Na przykład w budynku gromadzona jest deszczówka, która zużywana jest w sanitariatach oraz do podlewania terenów zielonych" - zaznacza InPost. Do tego dochodzi oświetlenie LED z wygaszaniem strefowym.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
inwestycje
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
Pracownik
2 lata temu
Rozumiem że InPost stawia nowe obiekty ale dlaczego nie są to wszystkie oddziały własne tylko jak to w niektórych nowych nadal podleganie franczyzie i różnice w zarobkach między oddziałami własnymi a partnerskimi a pośrednik ile będzie chciał tyle będzie płacił bo tłumacząc musi utrzymać obiekt.
Luna
2 lata temu
Należy jeszcze zaopatrzyć kurierów w terminale. Nadawca i firma in-post informuje, że można płacić kartą, a kurierzy nie mają terminali.
Darek
2 lata temu
Proekologiczne jest również to że w części oddziałów kierowcy ciężarówek nie są wpuszczani do toalety i swoje potrzeby załatwiają pod płotem na terenie magazynów.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
Pracownik
2 lata temu
Rozumiem że InPost stawia nowe obiekty ale dlaczego nie są to wszystkie oddziały własne tylko jak to w niektórych nowych nadal podleganie franczyzie i różnice w zarobkach między oddziałami własnymi a partnerskimi a pośrednik ile będzie chciał tyle będzie płacił bo tłumacząc musi utrzymać obiekt.
Darek
2 lata temu
Proekologiczne jest również to że w części oddziałów kierowcy ciężarówek nie są wpuszczani do toalety i swoje potrzeby załatwiają pod płotem na terenie magazynów.
Luna
2 lata temu
Należy jeszcze zaopatrzyć kurierów w terminale. Nadawca i firma in-post informuje, że można płacić kartą, a kurierzy nie mają terminali.
Ala
2 lata temu
To znaczy że robol ma być dyspozycyjny 24 godziny na dobę to wole pracować od 8 do 16 bo mam tylko jedno życie