Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Jest decyzja. Będą zwolnienia grupowe w PKP Cargo. Wiadomo, ile osób straci pracę

710
Podziel się:

Zarząd PKP Cargo podjął decyzję o przeprowadzeniu zwolnień grupowych przez zakłady i centralę PKP Cargo - podała spółka w komunikacie prasowym. Zwolnieniami grupowymi zostanie objętych do 30 proc. zatrudnionych w spółce (do 4142 pracowników) w różnych grupach zawodowych.

Jest decyzja. Będą zwolnienia grupowe w PKP Cargo. Wiadomo, ile osób straci pracę
Oficjalnie: PKP Cargo przeprowadzi zwolnienia grupowe (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

Konsekwencją podjęcia wskazanej uchwały, zgodnie z ustawą będzie podpisanie porozumień w sprawie przeprowadzenia zwolnienia grupowego albo wydanie regulaminów zwolnień grupowych w Zakładach i Centrali PKP Cargo.

Zwolnienia grupowe w PKP Cargo

Podano, że pracownikom w związku z rozwiązaniem z nimi stosunku pracy w ramach grupowego zwolnienia, przysługiwać będzie odprawa pieniężna uzależniona od okresu zatrudnienia.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Karoliną Opielewicz

"Szacowana wysokość rezerwy związanej z restrukturyzacją zatrudnienia w Zakładach i Centrali Spółki wyniesie ok. 249 mln zł, a przewidywane oszczędności w skali roku w zakresie kosztów osobowych wynikające z przeprowadzenia zwolnień grupowych wyniosą ok. 423,4 mln zł. W sytuacji uzyskania pozytywnej decyzji Sądu o otwarciu postępowania sanacyjnego koszty zwolnień grupowych Spółka będzie miała możliwość sfinansować z środków z FGŚP" - napisano.

"Proces zwolnień grupowych zostanie poprzedzony analizą wszystkich stanowisk, uwzględniającą m.in. efektywność, znaczenie dla kluczowych operacji oraz potencjał do adaptacji w nowych strukturach organizacyjnych. Priorytetem procesu będzie minimalizacja negatywnego wpływu na kluczowe obszary działalności PKP Cargo" - dodano.

Państwowa spółka w tarapatach

Zarząd PKP Cargo przekonuje, że spółka znalazła się w tak fatalnej sytuacji ze względu na tzw. decyzję węglową rządu Zjednoczonej Prawicy. Przewoźnik został w 2022 r. oddelegowany przez Ministerstwo Aktywów Państwowych pod przywództwem Jacka Sasina do wożenia węgla, gdy Polska odeszła od surowca z Rosji i zaczęto go importować m.in. z Ameryki Południowej.

W efekcie spółka straciła innych kontrahentów, którzy do tak "stabilnego" partnera biznesowego nie wrócili. Jak się okazuje, rekompensaty od państwa PKP Cargo za zadanie specjalne wciąż nie otrzymało.

"W imieniu działających w PKP Cargo Organizacji Związkowych oraz Zarządu PKP Cargo, dbając o interes spółki i jej pracowników, wnosimy o pilne doprowadzenie do wypłaty rekompensaty z tytułu kosztów poniesionych w wyniku wykonania przez PKP Cargo transportu węgla w ilości 4,5 mln ton i rozwiezienia go do rozmieszczonych na terenie całego kraju lokalizacji w terminie do 31 grudnia 2022 r. w związku z decyzjami Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 lipca 2022 r. i 6 października 2022 r. tzw. Decyzja Węglowa" - napisano w apelu do premiera Donalda Tuska.

Jak wyjaśniał 10 lipca na posiedzeniu sejmowej podkomisji ds. transportu kolejowego p.o. prezes PKP Cargo Marcin Wojewódka, spółka jest zadłużona, nie reguluje części zobowiązań, nie płaci dużej części faktur, przez co wymaga gruntownych działań restrukturyzacyjnych, ale zachowuje płynność finansową.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(710)
WYRÓŻNIONE
obiektyw
4 miesiące temu
Jest wyraźnie napisane: "Zarząd PKP Cargo przekonuje, że spółka znalazła się w tak fatalnej sytuacji ze względu na tzw. decyzję węglową rządu Zjednoczonej Prawicy" to i tak nic nie kumający PiSowcy piszą , że wina Tuska
Obywatel
4 miesiące temu
Gospodarki nie da się poprawić w ciągu kilku miesięcy, a nawet lat. Efekt ostatnich 8 lat działań PiS jest widoczny teraz i będzie widoczny przez kilka lat: wysokie ceny, inflacja, deficyt budżetowy. Rezultaty działań PO-PSL można było zaobserwować po 2015 r., kiedy to wskaźniki gospodarcze były wysokie, a następny rząd mógł rozdawać pieniądze.
Obiektywnie
4 miesiące temu
Nie rozumiem jak można przeczytać artykuł i nie zrozumieć, że problem leży w nieotrzymaniu środków za wykonane zlecenia : rozwożenie węgla bez zapłaty= Sasin= PiS.....
NAJNOWSZE KOMENTARZE (710)
hans
4 miesiące temu
Chodzi oto by port Gdańsk stracił na znaczeniu co już się dzieje ,a transport szedł przez Niemcy i tam zostawały podatki i cła a jest tego miliardy. Uśmiechać się lemingi !!!
Polskichazar
4 miesiące temu
Poufny raport Pfizera dla FDA - 1291 skutków ubocznych Opinia publiczna w końcu uzyskała dostęp do dotychczas utajnionych danych, które firma Pfizer przesłała do FDA z badań klinicznych w celu utrzymania licencji na "szczepionkę" przeciw COVID-19. Doszło do tego dzięki decyzji sędziego okręgowego USA Marka T. Pittmana z 6 stycznia 2022r., który odrzucił wniosek FDA o zatajenie danych na następne 75 lat.
Misio
4 miesiące temu
Macie co wybraliście! Ale nie denerwujcie się to dopiero początek. Tusk ma wszystko powiedziane. 100 konkretów z zachodu.
Polskirolnik
4 miesiące temu
Warto przeczytać Pfizer pozwany. Zarzut? Ukryte skutki szczepionki COVID-19
Emerytka
4 miesiące temu
Co to tutaj za bzdurne komentarze ? Przepracowałam w tej firmie 35 lat...ktoś śmie wypisywać kalumnie ???? Nie wiecie głupcy co dzieje się w firmie ,a komentarze będziecie robić ‼️ Wszystko jest winą złego zarządzania firmy ,bez przerwy jacyś prezesi nie wiadomo skąd ? Żadnego pojęcia nie mają o kolei i jej funkcjonowania .Wszystko tylko ,aby kasa spływała do ich kieszeni .Pracownik dla nich jest narzędziem ,nie ma żadnego szacunku .Paniska panoszący się od lat ...i to nie za rządów PIS ...to latami takie łajzy okradają polski kapitał.Teraz Tusk chce ,aby DB SCHENKER lub DB CARGO przejęły naszą polską firmę .Tyle w temacie ...‼️
...
Następna strona