Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Jest umowa na rozbudowę portu morskiego w Gdańsku. Wkrótce rozpoczęcie prac

12
Podziel się:

Spółka DCT Gdańsk (ang. Deepwater Container Terminal) w czwartek (7 lipca) podpisała umowę z wykonawcami rozbudowy terminala kontenerowego w gdańskim porcie morskim. Kontrakt opiewa na kwotę 245 mln euro netto, co przy obecnym kursie daje ok. 1,2 mld zł netto. Plan zakłada, że prace budowlane zaczną się we wrześniu.

Jest umowa na rozbudowę portu morskiego w Gdańsku. Wkrótce rozpoczęcie prac
Kontenerowiec MSC Gulsun cumuje w terminalu DCT Gdańsk (PAP, Adam Warżawa)

Wykonawcą projektu i rozbudowy terminala kontenerowego jest konsorcjum firm Budimex (lider) oraz Dredging International NV. Na rozpoczęcie realizacji inwestycji otrzymają zaliczkę wysokości 55 mln euro.

Umowa dotyczy zaprojektowania i budowy trzeciego terminala kontenerowego w DCT Gdańsk. Projektanci, jak powiedział money.pl Michał Wrzosek, rzecznik Budimeksu, zaczną prace niezwłocznie. Pierwsze roboty budowlane wystartować mają natomiast po wakacjach, we wrześniu.

Projekt trzeciego terminala obejmuje nabrzeże głębokowodne o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra oraz plac o powierzchni 36,5 hektara. Dodatkowo inwestycja zakłada zakup siedmiu nowych żurawi nabrzeżnych zdolnych do obsługi największych statków świata oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG dla placu kontenerowego.

Kiedy port w Gdańsku będzie miał nowy terminal kontenerowy?

Otwarcie trzeciego terminala kontenerowego dla działalności komercyjnej ma nastąpić pod koniec pierwszej połowy 2024 r. Pełne zakończenie prac zaplanowano natomiast na drugi kwartał 2025 r.

Rozbudowa terminala kontenerowego DCT Gdańsk o trzeci terminal sprawi, że port w pierwszej fazie zwiększy zdolności przeładunkowe o 1,7 mln TEU (20-stopowych kontenerów) do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.

PAP podaje, że po rozbudowie DCT Gdańsk będzie jednym z największych terminali kontenerowych w Europie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
MW xyz
2 lata temu
Tyle lat Hamburg odbierał fracht do Polski, a towar turlał się ciężarówkami do Polski. Czas postawić na nasze porty w kontekście współpracy Trójmorza, a na pewno Ukrainy. Mamy Nasze Morze!
Zibi qwer
2 lata temu
To i Elbląg i Gdańsk. Zaprawdę słuszną linię ma nasz rząd.
Lis
2 lata temu
Czytaj jeden z drugim że zrozumieniem.Dct wybudował dwa terminale w latach 2005- 2015. Funkcjonuje znakomicie ,dlatego decyzja o budowie trzeciego.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
Arek
2 lata temu
Super! dobra wiadomość
prokurator
2 lata temu
Zauważyli że przekop mierzei był durnowatą inwestycją i stratą czasu. Rozbudowa terminalu w Gdańsku nosi znamiona myślenia, brawo pis !
Romek
2 lata temu
Dogadac sie z Bialorusia i bedzie dodatkkwy dochod
Lis
2 lata temu
Czytaj jeden z drugim że zrozumieniem.Dct wybudował dwa terminale w latach 2005- 2015. Funkcjonuje znakomicie ,dlatego decyzja o budowie trzeciego.
Ja44
2 lata temu
Dlatego rząd Polski Niemcom się nie podoba bo tu zostaną cła i podatki.To tu samochody ciężarowe zatankują i zapłacą etoll .