Ofertę na dokończenie S7 wybrano w piątek. Odcinek od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,6 km będzie ma mieć dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. W ramach zadania wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, kładka pieszo-rowerowa, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Ten odcinek warszawskiej wylotówki nie ma szczęścia. Generalna Dyrekcja odstąpiła od umowy ze spółką Rubau Polska, która miała budować drogę. Dlatego ponownie musiała wybierać wykonawcę. Wcześniej GDDKiA wielokrotnie wzywała firmę, do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacji kontraktu.
Docelowo, po ukończeniu S7 Warszawa - Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2)
do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową.
Również w piątek drogowcy otworzyli oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę trzeciego, a zarazem ostatniego odcinka autostrady A2 pomiędzy końcem obwodnicy Mińska Mazowieckiego a początkiem obwodnicy Siedlec. Chodzi o ponad 12-kilometrowy fragment od węzła Groszki do węzła Siedlce Zachód (Swoboda). Wpłynęło dziewięć ofert, z czego sześć w kosztorysie GDDKiA.
Wykonawca na realizację zadania będzie miał 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Najniższą ofertę złożył China State Construction Engineering z Chin, a najwyższą - Budimex.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl