Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

"Jesteśmy zdeterminowani". Maciej Lasek mówi, co na pewno zostanie z CPK

527
Podziel się:

Jesteśmy zdeterminowani, żeby ten "Y" słynny poprowadzić - powiedział w radiu Tok FM poseł KO Maciej Lasek, typowany na następcę Marcina Horały w projekcie CPK. Chodzi o linię Kolei Dużych Prędkości z Warszawy przez CPK do Łodzi, Poznania i Warszawy.

"Jesteśmy zdeterminowani". Maciej Lasek mówi, co na pewno zostanie z CPK
Pod CPK ma powstać dworzec kolejowy. Przez niego będzie przebiegać tzw. "Y" (East News, materiały prasowe, CPK, Foster+Partners, Tomasz Iwańczuk REPORTER)

Tzw. kolejowy "Y", czyli linia Kolei Dużych Prędkości łącząca Warszawę, Łódź, Wrocław i Poznań, był planowany od 2010 r. Podczas budowy autostrady A2 zaprojektowano nawet wiadukt w miejscu, w którym mają przebiegać tory kolejowe. - Problem zaczął się wtedy, kiedy do tego dołożono lotnisko w Baranowie - stwierdził Maciej Lasek.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Mateuszem Żydkiem

Według Laska, typowanego na przyszłego pełnomocnika rządu ds. CPK, to właśnie "Y" z całego projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego ma największe szanse na realizację.

"Y" został uwzględniony w planach CPK jako pierwszy odcinek nowej sieci Kolei Dużych Prędkości w Polsce.

Jesteśmy zdeterminowani, żeby ten projekt Kolei Dużych Prędkości, czyli ten "Y" słynny poprowadzić, bo to jest dobre rozwiązanie, to jest takie rozwiązanie, które pozwoli jednak znacznie skrócić czas przejazdu z Wrocławia czy z Poznania do Warszawy, a jednocześnie będzie bardziej ekologicznie niż wykorzystywanie lotów - ocenił Maciej Lasek.

Co dalej z CPK?

Jak mówił, projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego jest finansowany "w znacznej mierze, a w zasadzie w 100-proc., z pieniędzy publicznych, więc powinien on być transparentny".

- Pierwszym elementem, który powinien być wykonany, to kompleksowy audyt projektu. Ponieważ jest to projekt prowadzony dość nietransparentnie - zaznaczył przy tym Lasek.

W jego ocenie, nie wiadomo, ile będzie kosztował projekt CPK.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3000 hektarów ma być wybudowany port lotniczy.

W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. Spółka CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(527)
WYRÓŻNIONE
Mars
11 miesięcy temu
Po politycznej demagogii CPK przyszedł czas na racjonalność. Pociągi powinny wozić pasażerów a nie polityczną aurę i godność obywateli.
Lotnisko Bara...
11 miesięcy temu
Przez 8 lat rządów PiS tylko mówiło się o CPK, bez próby wykonania tej inwestycji. Zmienił się tylko stan posiadania pisowców, którzy z tego "lotniska" wyciągnęli miliardy z kasy państwa. To samo dotyczy elektrowni jądrowych. Nigdy nie miały powstać.
Syndrom Sztok...
11 miesięcy temu
Wystarczy mieć tylko kilka kropel oleju żeby zrozumieć, że nie bez powodu w Niemczech są aż 3 gigantyczne lotniska, podobne jest we Francji i Włoszech tak samo w UK czy USA, Dubaju, Turcji, Korei, Japonii czy na Filipinach, a po co one zostały wybudowane? Czy Wy myślicie, że w tych krajach mieszkają sami kretyni i budują sobie takie lotniska dla zabawy? No nie. W tych krajach potrafią liczyć i wiedzą, że takie lotnisko to potężne pieniądze dla obywateli, bo wtedy może działać Cargo, towary są clone w tych krajach gdzie są lotniska i już dzisiaj wiemy, że to lotnisko spłaci Nam się w 3 lata. Jest to genialna inwestycja w przyszłość Polski, jednak jak mówi Tomasz Lis potraktuj widzów poważnie to te Barany wezmą pilota i przełączą kanał. Ludzie jeśli tego nie rozumiecie to jesteście chorzy, a ta choroba nazywa się Syndrom Sztokholmski, wygooglujcie sobie tą chorobę.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (527)
Kot
11 miesięcy temu
CPK jest kluczowe przede wszystkim dla bezpieczeństwa militarnego Polski, bo umożliwia szybką logistykę w razie wojny. Wiedzą to Rosjanie, wiedzą to Niemcy. I wie to pan Lasek. Szkoda, że nie rozumieją tego Polacy.
Art
11 miesięcy temu
Zniszczą wam Tuski kraj a wy będziecie się cieszyć,końmi niedługo będziecie jeździć bo na paliwo braknie
MG.
11 miesięcy temu
CPK to gigantyczne korzyści. Tak wynika z raportu EY!
Ula
11 miesięcy temu
Dobrze, bo CPK zniszczyłoby finanse RP.
Tomek
11 miesięcy temu
Wraca normalność i racjonalność, nareszcie
...
Następna strona