Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Kanał przez Mierzeję Wiślaną to głównie atrakcja turystyczna. Ruch komercyjny rośnie powoli

14
Podziel się:

Dwa lata od uruchomienia śluzy portu Nowy Świat przez Mierzeję Wiślaną komercyjny ruch statków z ładunkiem nie wzrósł spektakularnie. Jak donosi Business Insider - w dużej mierze za ruch na kanale odpowiadają turyści. Sytuację może zmienić pogłębianie toru podejściowego do portu w Elblągu.

Kanał przez Mierzeję Wiślaną to głównie atrakcja turystyczna. Ruch komercyjny rośnie powoli
Przekop Mierzei Wiślanej (PAP, Adam Warżawa)

Jak wygląda ruch na kanale przecinającym Mierzeję Wiślaną? Od początku roku do 28 lipca 2024 r. przez śluzę przepłynięto 977 - wynika z danych Urzędu Morskiego w Gdyni, do których dotarł Business Insider Polska. W sumie przez dwa lata od uruchomienia kanału z drogi skorzystano więc 3033 razy.

Według przekazanych portalowi przez Urząd Morski w Gdyni informacji, obecnie główny ruch w porcie Nowy Świat zapewniają turyści i jednostki rekreacyjne. Komercyjne przewozy towarowe rosną, ale powoli. Ma to związek ze wciąż nieukończoną drogą do portu w Elblągu. Sytuację może zmienić pogłębianie toru podejściowego.

Jak wskazuje Urząd Morski, w tym roku śluzę przekroczyło 715 rekreacyjnych jednostek. Komercyjnych zaś bez ładunku było 129 a z ładunkiem 20. Rachunku dopełniają jeszcze 24 jednostki rybackie oraz 89 jednostek państwowych.

Business Insider wskazuje również na rosnący ruch statków pod zagraniczną banderą. Wśród najczęściej korzystających z przeprawy narodowości dominują Niemcy, ale są też Finowie, Szwedzi, Holendrzy czy Norwegowie. W sumie przez kanał przepłynęło w tym roku 48 statków, a w sumie od otwarcia 83 jednostki pod obcą banderą.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(14)
WYRÓŻNIONE
aQQ
3 miesiące temu
PiS zrobiło przekop, ale nie zdołało pogłębić toru do Elbląga z powodu blokady administracyjnej podsycanej przez działaczy PO. Przekop dedykowany był od początku Elblągowi dla ożywienia gospodarczego regionu, a koszty jego budowy mogłyby się szybko zwrócić z podatków od nowopowstałych biznesów turystycznych i handlowych. Teraz w dalszym ciągu władze (rząd) hamują tę ideę, aby POKAZAĆ Polakom BEZSENS tego przedsięwzięcia. Dziwię się mieszkańcom Elbląga i regionu nad Zalewem, że nie biorą sprawy w swoje ręce i nie pogonią swych "wybrańców" (radnych-bezradnych)- do roboty. Dość partyjnego mordobicia! Nieważne PiS. Nieważna PO (i Spółka)! Ważny INTERES !
Mucha
3 miesiące temu
Wystarczy tylko pogłębić 1000 m. kanał do Elbląga aby port ruszył ale PO i tego nie POtrafi , wszystko zniszczą .
Gragra
3 miesiące temu
Niech samorząd Elbląga weźmie się do roboty i pogłębi kanał, bo ponoć jak rządził PiS to nie mieli pieniędzy, a Tusk teraz im przecież da....
NAJNOWSZE KOMENTARZE (14)
Kajak
3 miesiące temu
Specjalistów od planowania i wyceny tego misia powinno się przerobić na konserwy
Budowac
3 miesiące temu
Pogłebiac, poszerzac i handlować. Inni to robią od 300 lat. Na Zachodzi to standard. Powodzenia. Kanał jest na 200 lat.
Fakty
3 miesiące temu
Zostanie na zawsze, będzie rozwijac region. Powoli do przodu.
666
3 miesiące temu
To nawet za prąd się nie zwróci,a obsługa pracuje za darmo?Ciekawe ile kasy przy budowie poszło bokiem
Polak
3 miesiące temu
Stać nas, jesteśmy bogatym narodem i możemy się bawić w kanały rekreacyjne