Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Klienci dostaną vouchery. Decyzja UOKiK ws. Zalando

3
Podziel się:

UOKiK zobowiązał Zalando do właściwego informowania klientów o ich prawach podczas korzystania z platformy zakupowej. Spółka ma przyznać niektórym z nich vouchery po 40 zł do wykorzystania w określony sposób - poinformował Urząd w środowym komunikacie.

Klienci dostaną vouchery. Decyzja UOKiK ws. Zalando
UOKiK zdecydował, że Zalando ma przyznać niektórym klientom vouchery po 40 zł (Unsplash.com, Claudio Schwarz)

UOKiK informuje, że w lipcu ubiegłego roku wszczął postępowanie, stawiając zarzuty platformie sprzedażowej Zalando. Dotyczyły one m.in. nieprzekazania informacji o statusie sprzedających na platformie w sposób wymagany przepisami.

Klienci mogą na niej kupić nie tylko produkty od samego Zalando, ale też partnerów platformy o czym nie byli odpowiednio informowani. Nie mogli mieć pewności, że kupują dany produkt od przedsiębiorcy, a w konsekwencji, czy przy zakupie przysługują im wszystkie prawa wynikające z tego faktu - poinformował Urząd w środowym komunikacie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nie tylko paragony grozy. Na to też trzeba uważać w restauracjach

Urząd dodał, że brakowało także jasnych informacji o tym, jaki jest podział obowiązków związanych z realizacją umowy między platformą a wystawiającym ofertę partnerem. W komunikacie przypomniano, że klienci mogli mieć problem z ustaleniem do kogo kierować reklamację, kogo informować o odstąpieniu o zakupu, ani do kogo wysłać zwracany towar. W efekcie - poinformował urząd - prezes UOKiK wydał decyzję, w której zobowiązał Zalando do wprowadzenia zmian na swoich stronach w związku z obowiązkami informacyjnymi wynikającymi z dyrektywy Omnibus.

"Poza zmianami na stronie, spółka przyzna wszystkim konsumentom, którzy kupili w serwisie Zalando produkty od jego partnerów w okresie od 1 stycznia 2023 r. do dnia wykonania zobowiązania, voucher w wysokości 40 zł. Będzie on mógł być wykorzystany w ciągu 6 miesięcy na zakupy produktów sprzedawanych przez Zalando (w tym uprzednio przecenionych), z wyłączeniem produktów sprzedawanych przez partnerów. Spółka przekaże informację o przyznaniu vouchera za pośrednictwem poczty elektronicznej" - wyjaśnił UOKiK.

Dyrektywa unijna to nowe obowiązki dla sklepów

UOKiK przypomniał, że Dyrektywa Omnibus obowiązuje od 1 stycznia 2023 r. Od tego momentu urząd monitoruje jak internetowe platformy handlowe dostosowały się do nowych obowiązków.

"Po interwencji UOKiK wielu przedsiębiorców zmieniło swoje działania lub zadeklarowało wprowadzenie modyfikacji. Dotyczy to operatorów takich platform jak Glovo, Uber Eats, Pyszne.pl, Wolt, Bolt Food, Aliexpress, Wakacje.pl, FREE NOW, Uber, Bolt, Facebook, Morele.net, Empik, Triverna.pl, Travelist, Amazon czy Allegro" - czytamy w komunikacie. Prezes UOKiK postawił zarzuty dwóm innym podmiotom - platformie Booking.com oraz Travelist.pl. Wobec Travelist.pl wydana została już decyzja zobowiązująca.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(3)
WYRÓŻNIONE
Asia
5 miesięcy temu
Ja się pewnie nie znam, ale jestem klientem zalando od ponad 10 lat. Nigdy nie było problemu z reklamacją i zwrotem, nawet jeśli było to od partnera, a zawsze taka info była pod produktem. Zalando to jeden z nielicznych sklepów, które szybko oddają pieniądze że zwrotów i uznają nawet błahe reklamacje. Ale jak dostanę voucher na 40 też będzie miło.
klient
5 miesięcy temu
A gramatury wyrobów w opakowaniach np. Serki i sery, margaryny itd itd itd., a ceny roooosną.
Ciekawska
5 miesięcy temu
Ile kosztuje konsumentów utrzymywanie UOKiK?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (3)
Asia
5 miesięcy temu
Ja się pewnie nie znam, ale jestem klientem zalando od ponad 10 lat. Nigdy nie było problemu z reklamacją i zwrotem, nawet jeśli było to od partnera, a zawsze taka info była pod produktem. Zalando to jeden z nielicznych sklepów, które szybko oddają pieniądze że zwrotów i uznają nawet błahe reklamacje. Ale jak dostanę voucher na 40 też będzie miło.
klient
5 miesięcy temu
A gramatury wyrobów w opakowaniach np. Serki i sery, margaryny itd itd itd., a ceny roooosną.
Ciekawska
5 miesięcy temu
Ile kosztuje konsumentów utrzymywanie UOKiK?