Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Robert Kędzierski
|
aktualizacja

Kłopoty dużego centrum handlowego. Jest wniosek o postępowanie układowe

25
Podziel się:

Do Krajowego Rejestru Sądowego wpłynęła informacja o wszczęciu postępowania układowego wobec spółki Blue City, będącej właścicielem jednego z największych centrów handlowych w Warszawie. W grudniu firma publikowała raport, w którym opisywała wzrost liczby klientów odwiedzających galerię.

Kłopoty dużego centrum handlowego. Jest wniosek o postępowanie układowe
Centrum handlowe Blue City (Licencjodawca, Adrian Grycuk)

Blue City, jedna z największych spółek zajmująca się handlem, będzie przedmiotem postępowania układowego. Wniosek w sprawie został złożony w KRS.

Postępowanie układowe pozwoli spółce na zawarcie porozumienia z wierzycielami i restrukturyzację zadłużenia, co może uchronić ją przed potencjalną upadłością.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Filipem Bittnerem

Kilkunastu nowych najemców w 2023 roku

Kłopot spółki dla niektórych mogą być zaskoczeniem. W lutym Blue City informowało spółka w komunikacie od dobrych wynikach osiągniętych w 2023 roku. W samym tylko grudniu ubiegłego roku swoje podwoje w Blue City otworzyło pięciu nowych najemców. Wśród nich znalazła się między innymi popularna sieć restauracji szybkiej obsługi Popeyes, oferująca dania kuchni amerykańskiej, w tym znane na całym świecie kanapki z kurczakiem.

Jednym z ważniejszych wydarzeń było też otwarcie w Blue City klubu bilardowego Złota Bila, który jest obecnie największym tego typu obiektem w Warszawie. W lokalu mieści się 40 stołów do różnych odmian bilardu, w tym m.in. do snookera czy pool bilarda.

Wzrost ruchu w centrum handlowym

W tym samym komunikacie czytamy, że w minionym roku Blue City odnotowało wyraźny wzrost liczby odwiedzających w porównaniu z latami ubiegłymi. Szczegółowe dane na ten temat nie zostały co prawda ujawnione, ale jak nieoficjalnie dowiedział się portal portalspozywczy.pl, który dotarł do pełnej treści dokumentu, w 2023 roku przez galerię przewinęło się łącznie około 13 mln klientów, czyli o ponad 10 proc. więcej niż w rekordowym przed pandemią 2019 roku.

"Dołożyliśmy wszelkich starań, aby stworzyć miejsce przyjazne dla klientów, wygodne i bezpieczne, a jednocześnie oferujące świetną rozrywkę i szeroką gamę usług. Systematycznie rozbudowujemy ofertę modową, wprowadzamy nowe marki i koncepty, a także dbamy o jak największy wybór punktów gastronomicznych. Dowodem na to, że obraliśmy właściwy kierunek są m.in. rekordowe wyniki odwiedzalności, notowane w grudniu" - czytamy w komunikacie Blue City.

Wiceprezes: najemcy są najważniejsi

Pozywanie o przyszłości firmy wypowiadał się też w listopadzie 2022 roku udzielił portalowi SCFNews.pl wiceprezes zarządu Blue City Yoram Reshef. Jak podkreślił, wobec utrzymującej się wysokiej konkurencji na rynku, to najemcy są dziś stroną dyktującą warunki, a rolą centrów jest dostosowanie się do ich oczekiwań i możliwości.

- Zawsze powtarzam, że najważniejsi są najemcy. Pracujemy dzięki najemcom, a nie odwrotnie. Centra handlowe muszą nauczyć się zarabiać mniej, bo inaczej nie przeżyją - mówił.

Zdaniem Reshefa, stawki czynszowe w Blue City utrzymywane są na umiarkowanym, rynkowym poziomie, a przy ich kalkulacji pod uwagę brane są nie tylko koszty funkcjonowania obiektu, ale też sytuacja najemców. - Najemcy wiedzą, że dzisiaj to jest ich świat, a nie wynajmujących", przyznał. Jak jednak dodał, mimo rosnącej presji ze strony najemców, czynsze w Blue City "na pewno nie są niższe" niż przed pandemią.

Zdaniem Reshefa, na sukces Blue City w pozyskiwaniu i utrzymywaniu najemców wpływ ma m.in. bogata oferta handlowo-usługowa obiektu, stale rozszerzana o nowych, interesujących "graczy", a także mądra polityka czynszowa, zakładająca indywidualne podejście do każdego najemcy i poszukiwanie optymalnych rozwiązań, korzystnych dla obu stron.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(25)
WYRÓŻNIONE
Teddy
6 miesięcy temu
Jezeli jest tak dobrze to dlaczego jest tak źle? Artykul i dane sa optymistyczne a wyniki finansowe tragiczne. Ciekawe jakie sa koszty zarzadu?
Wielkopolanka
6 miesięcy temu
W Polsce mamy przesycenie różnej maści galerii. W Poznaniu właśnie burzą galerię Malta, która powstała około 15 lat temu. Olbrzymia galeria. Rowerem można było jeździć, bo takie odległości między sklepami. Teraz będzie osiedle. Przerost formy, pazerność właścicieli, spadek zainteresowania klientów przebywaniem w takim miejscu, znudzenie. Ludzie robią więcej zakupów przez internet, szukają ubrań lepszej jakości niż do drugiego prania.
Masakra
6 miesięcy temu
Zajechałem po 2 latach. To co oni porobili na tym parkingu to jest jakiś Pekin. Tu szlaban w samym srodku, tam szlaban na końcu. Ja jeżdżę po tym parkingu i już nie wiem czy jestem za szlabanem czy przed szlabanem czy jeszcze że 2 szlabany
NAJNOWSZE KOMENTARZE (25)
Ages
5 miesięcy temu
Kononowicz dobrze mówił że nie będzie niczego
Vasil Bilak
5 miesięcy temu
Ja robić dobra geszeft!
Ltierókwa
6 miesięcy temu
Poprawcie te literówki bo nie da się czytać
Kamienna twar...
6 miesięcy temu
Co wy opowiadacie za bajki z tym "zlym" parkingiem? Dla januszow kierownicy moze to problem. Szukacie dziury w calym. Inna sprawa, ze skoro wg wlasciciela jest tak dobrze to skad te problemy z plynnoscia?
Gilek
6 miesięcy temu
Czyli zrobiło się źle , bo jest dobrze, nawet lepiej??
...
Następna strona