Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada,Karolina Wysota
|
aktualizacja

KNF cofa zezwolenie na świadczenie usług płatniczych firmie należącej do Cinkciarza

65
Podziel się:

W środę Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie zdecydowała o cofnięciu zezwolenia na świadczenie przez spółkę Conotoxia sp. z o.o. usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej. Decyzja KNF jest natychmiast wykonalna. Conotoxia jest powiązana ze spółką Cinkciarz.pl. Rzecznik KNF tłumaczy, co to oznacza dla klientów.

KNF cofa zezwolenie na świadczenie usług płatniczych firmie należącej do Cinkciarza
KNF cofa zezwolenie na świadczenie usług płatniczych właścicielowi Cinkciarza (Adobe Stock, Mateusz Szymanski)

"W wyniku przeprowadzonego postępowania administracyjnego oraz na podstawie ustaleń nadzorczych KNF uznała, że spółka (Conotoxia - przyp. red.) nie zapewnia ostrożnego i stabilnego zarządzania działalnością w zakresie usług płatniczych" - wyjaśnia swą decyzję KNF. "Kluczowe dla powyższego rozstrzygnięcia KNF było niewypełnianie przez spółkę obowiązków ustawowych związanych z ochroną środków pieniężnych przyjętych od użytkowników usług płatniczych na poczet wykonania transakcji płatniczych" - czytamy w środowym komunikacie komisji, która dodaje, że jej decyzja jest "natychmiast wykonalna".

KNF tłumaczy, że Conotoxia sp. z o.o. działała przez agentów – spółki Cinkciarz.pl sp. z o.o. i Cinkciarz.pl Marketing sp. z o. o. Skutkiem środowej decyzji KNF będzie wykreślenie Conotoxii z prowadzonego przez KNF rejestru dostawców usług płatniczych i wydawców pieniądza elektronicznego wraz z jej agentami, za pośrednictwem których wykonywała usługi płatnicze, czyli spółkami Cinkciarz.pl i Cinkciarz.pl Marketing.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zdradza na czym polega gra Chin w Europie. "Będą nam sprzedawać drogo"

KNF podaje, że od chwili doręczenia Conotoxii decyzji spółka ta ma zaprzestać zawierania nowych umów o prowadzenie rachunku płatniczego. Ma też nie przyjmować żadnych wpłat ani transferów na żaden prowadzony przez nią rachunek płatniczy - w szczególności za pośrednictwem platformy internetowej.

Do czasu rozliczenia zobowiązań wobec posiadaczy rachunków płatniczych wynikających ze świadczonych im usług płatniczych Conotoxia ma umożliwić im wypłaty środków lub transfer na rachunki płatnicze prowadzone u innych dostawców.

"Do dnia 31 grudnia 2024 roku spółka rozwiąże wszystkie stosunki prawne wynikające z wszystkich zawartych umów o świadczenie przez spółkę usług płatniczych, zaspokajając – w sposób przewidziany prawem – wszelkie roszczenia z tego tytułu" - podaje KNF.

Co to oznacza dla klientów Cinkciarza

- Cinkciarz.pl, którego działalność jako kantoru internetowego nie jest regulowana i nie podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego, może nadal świadczyć usługi w zakresie wymiany walut - wyjaśnia w odpowiedzi na pytania money.pl rzecznik KNF Jacek Barszczewski.

- Natomiast nie będzie miał już możliwości oferować usługi transferu środków do innego (niż klient kantoru) odbiorcy, co umożliwiał mu fakt bycia agentem Conotoxia sp. z o.o., której cofnięte zostało zezwolenie KNF na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej - dodaje.

Przyznali, że są "problemy techniczne"

Jak pisaliśmy w poniedziałek, na forach internetowych oraz w mediach społecznościowych klienci serwisu Cinkciarz.pl alarmowali, że zlecenia wypłaty środków pieniężnych z platformy na rachunek bankowy trwają nawet kilka dni. Wcześniej realizowane były w ciągu jednego dnia. O sprawie portale branżowe informowały już dwa tygodnie temu. Frustracja klientów rosła. Jak twierdzili internauci, kontakt z firmą jest utrudniony. Niektórzy pisali, że nie mogą dodzwonić się na infolinię, nie otrzymują odpowiedzi na e-maile.

Biuro prasowe Cinkciarz.pl tłumaczyło, że "realizacje transakcji wymiany walut i przekazów pieniężnych trwają obecnie nieco dłużej niż zwykle, co jest spowodowane problemami technicznymi".

"Dokładamy wszelkich starań, aby w najbliższym czasie wyeliminować usterkę i usprawnić system IT. Prace informatyczne trwają i powinny zostać ukończone do końca października" - zapowiedziała spółka w przesłanym nam stanowisku.

O tym, że sprawie przygląda się KNF, pisaliśmy w poniedziałek. Skargi na działanie serwisu zaczęły też spływać do UOKiK. - Dostaliśmy 13 skarg od konsumentów dotyczących Cinkciarz.pl. Analizujemy te sygnały, nie wykluczamy podjęcia działań w najbliższym czasie - poinformował nas Maciej Chmielowski z departamentu komunikacji UOKiK.

Cinkciarz.pl jest częścią Conotoxia Holding sp. z o.o. z siedzibą w Zielonej Górze. Od 9 kwietnia 2015 r. Conotoxia posiadała status krajowej instytucji płatniczej (w skrócie KIP) przyznany przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Cinkciarz zabiera głos

W piątek 4 października Cinkciarz wydał oświadczenie, w którym poinformował, że "podejmuje kroki prawne w celu jak najszybszego uchylenia decyzji KNF, cofającej zezwolenie na świadczenie usług płatniczych przez Conotoxia".

"Spółka pozostaje do pełnej dyspozycji KNF. Otwarcie i rzetelnie współpracujemy z Komisją, odpowiadając na wszelkie pytania i wątpliwości oraz udostępniając wszystkie wymagane dokumenty. Zgodnie z zaleceniami KNF i uzgodnionym harmonogramem jesteśmy w trakcie wdrażania wszystkich rekomendacji Komisji zawartych w protokole pokontrolnym" - napisano w oświadczeniu Cinkciarza.

Fintech poinformował także, że nieprzerwanie realizuje usługę internetowej wymiany walut.

"Wszystkie powierzone nam środki wracają do naszych klientów w oczekiwanej przez nich walucie. Działają także inne usługi finansowe dostępne w portalu: Invest&Forex oraz pożyczki wielowalutowe. Wszystkie środki powierzone nam przez klientów są w pełni bezpieczne" - napisano.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(65)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Lekasz
3 miesiące temu
Dokladnie tak jak mowilem.Ktos dal im czas na zebranie gotowki i spokojne ukrycie.Amen.
Qqqqqqqqqq
3 miesiące temu
Dlaczego przelew do kanale w piątek po południu do odbiorcy dociera dopiero w poniedziałek w południe elektronika od
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Eternit
3 miesiące temu
Ciekawe ile milionów wyparuje w tej piramidzie.
Kierowca
3 miesiące temu
Ciekawe komu zależało żeby firmę przymknąć...
Ezaliasz
3 miesiące temu
Służby w akcji. Wiele już było takich. Amber Gold.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (65)
Natalia Kance...
2 miesiące temu
Kancelaria poszukuje poszkodowanych. Zapraszam do kontaktu pod numerem 5 3 8 8 9 7 6 1 4
Tomek
2 miesiące temu
Niestety od 10 dni zlecone środki do wymiany nie wróciły. Nie ma ŻADNEGO kontaktu z firmą więc sprawę zgłosiliśmy na Policję pracując nad kolejnymi krokami prawnymi. Skandaliczna sytuacja
kredyciak
2 miesiące temu
KNF proszę odblokować cinkciarza !!! Co to za rząd ???
Cwaniak siedz...
2 miesiące temu
Oszuści kończą działalność...
Eternit
3 miesiące temu
Cinkciarz cały czas udaje, że nie wie o odebraniu licencji przez KNF, co więcej dziś nawet nie dali standardowego komunikatu o problemach technicznych. Czyżby zarząd już się ulotnił?
...
Następna strona