Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Kolejne złe wiadomości z tej branży. Opel ogranicza produkcję

34
Podziel się:

Kolejny motoryzacyjny gigant, Opel, ogłosił drastyczne kroki w związku z malejącą sprzedażą. Produkcja w zakładzie w Rüsselsheim została ograniczona, a 1600 miejsc pracy jest zagrożonych. To część szerszych problemów koncernu Stellantis - informuje Radio ZET.

Kolejne złe wiadomości z tej branży. Opel ogranicza produkcję
Opel ogranicza produkcję w zakładzie w Rüsselsheim (WP, Tomasz Budzik)

Od 9 grudnia zakład Opla w Rüsselsheim ograniczy produkcję do jednej zmiany, co jest wynikiem spadków sprzedaży i trudności na rynku europejskim. Setki pracowników kontraktowych zostały już wysłane na przymusowy urlop, a praca techników w centrum rozwoju jest poważnie zagrożona. W szczytowym okresie fabryka zatrudniała ponad 40 000 osób, obecnie pracuje tam zaledwie 1600 - informuje Radio ZET.

Opel ogranicza produkcję. Oto powody

Problemy Opla są częścią szerszych trudności koncernu Stellantis, który notuje spadki giełdowe o 9 proc. i zmaga się z rosnącą konkurencją z Chin. Podobne problemy występują we Włoszech, gdzie zapowiedziano strajki przeciwko ograniczeniom produkcyjnym.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Wielkie zmiany w szkołach. Uczniowie będą zadowoleni. "Świat się zmienia"

Jak donosiła w połowie września agencja Bloomberg, w ubiegłym roku prawie jedna trzecia głównych fabryk pięciu największych europejskich producentów samochodów - BMW, Mercedes-Benz, Stellantis, Renault i VW - wykorzystywała mniej niż połowę swoich możliwości produkcyjnych.

Koncern Stellantis jest właścicielem marek samochodów, takich jak m.in. Fiat, Peugeot, Citroen, Opel czy Chrysler.

Trzy fabryki do zamknięcia

Volkswagen planuje zamknąć co najmniej trzy fabryki w Niemczech, zwolnić dziesiątki tysięcy pracowników i zmniejszyć skalę działalności w pozostałych zakładach w największej gospodarce Europy - informowała w październiku agencja Reuters, powołując się na słowa szefowej rady pracowników.

Największy europejski producent samochodów od tygodni negocjuje ze związkami zawodowymi plany restrukturyzacji. Po raz pierwszy w historii przyznał też, że rozważa zamknięcie zakładów w Niemczech.

Thomas Schaefer, odpowiedzialny za markę Volkswagen w koncernie, do którego należą też m.in. Audi, Seat i Skoda, nie ukrywa, że niemieckie fabryki nie były wystarczająco produktywne i przekraczały docelowe koszty o 25-50 proc. Oznacza to, że niektóre zakłady były dwukrotnie droższe w porównaniu z konkurencją.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(34)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
brak b.
2 tyg. temu
Dalej biurokraci , rozwalają unie europę Kiedy wreszcie zadbamy o naszą egzystencje
Ryszard M.
2 tyg. temu
Niech dalej sorzedaja za chore dane ceny.
Jacek S.
2 tyg. temu
Koniec pewnego etapu rozwoju motoryzacji, za kilka lat pozostaną na światowym rynku tylko najsilniejsi gracze a znaczenie tej branży już nigdy nie będzie jak dotychczas.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Eerrer
2 tyg. temu
Zacznijcie montować w swoich samochodach jakieś normalne silniki to i kupcy się znajdą...
Ralista
2 tyg. temu
Ostatnio Opel obniżył cenę modelu Astra ze 130tyś na 100tyś zł. Dlatego mam pytanie. Czy obecnie Opel sprzedaje pojazd poniżej kosztu produkcji ??? Czy być może poprzednio łupił nas mega marżą >30??? Ja już sobie odpowiedziałem i nigdy nie kupię żadnego niemieckiego szajsu.
sdfgsdfg
2 tyg. temu
wszyscy umoczyli w samochodach elektrycznych i teraz mają problemy
NAJNOWSZE KOMENTARZE (34)
Prezydent2025
2 tyg. temu
W relacji do tych których stać w Europie na zakup nowego samochodu (klasa średnia) samochodów nie produkuje i nie sprzedaje się mniej. Do tego sporo młodych i dobrze zarabiających rezygnuje z samochodu a bogaty nie kupi sobie przecież czwartego wozidła.
aleksander ś.
2 tyg. temu
Chiny ich wykończą. 5 x tansza energia, 5 x tansza siła robocza, mniejsza biurokracja.
daada
2 tyg. temu
tak trzymać towarzysze. na rowery albo na bosaka a nie jezdzic samochodami
zzz
2 tyg. temu
Opel produkował całkiem dobre auta za niewygórowaną cenę, teraz nie dość że wkładają silniki od kosiarki to jeszcze francuskie.
Mmm
2 tyg. temu
Tak właśnie unia kończy przemysł motoryzacyjny i nie tylko jesteśmy jako unia najgorszą gospodarką nawet nas Indie wyprzedzają .Tak to jest jak debile ekologiczni doszli do władzy
...
Następna strona