Trzeci pas zyskają jezdnie na odcinku między węzłami Poznań Krzesiny a Poznań Wschód, gdzie A2 łączy się z drogą ekspresową S5. Prace przygotowawcze do inwestycji, jak zapowiedziała we wtorek Anna Ciamciak, rzeczniczka spółki Autostrada Wielkopolska, rozpoczną się w poniedziałek, 10 czerwca.
Wykonawcą jest firma Strabag. Na początku przyszłego tygodnia drogowcy zaczną odgradzanie terenu, wytyczą tymczasowe pasy włączania się do ruchu oraz do jazdy na wprost, wybudują też tymczasowe przejazdy pomiędzy jezdniami. W trakcie prac ruch ma odbywać się dwoma pasami w każdym kierunku, ale na jednej nitce w danym okresie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Właściwe prace budowlane rozpoczną się natomiast 17 czerwca. Podzielono je na etapy i zaplanowano w taki sposób, aby nie było konieczności zamykania autostrady. Cała inwestycja ma zakończyć się w ciągu 18 miesięcy, czyli do końca 2025 r.
Problem dla dziesiątek tysięcy pojazdów na autostradzie A2
Koncesjonariusz podaje, że pomiędzy węzłami Poznań Krzesiny a Poznań Wschód - oprócz dobudowy pasa - zmodernizowana zostanie nawierzchnia. Ma być lepiej przystosowana do większego natężenia ruchu i bardziej wytrzymała. Ponadto zostaną zamontowane bariery ochronne oraz wybudowane nowe i rozbudowane istniejące ekrany akustyczne.
- W pierwszym etapie będziemy realizować prace pomiędzy węzłem Poznań Wschód a MOP Tulce/Krzyżowniki oraz na dojazdach do węzła Poznań Krzesiny. To jest największe wyzwanie, ponieważ oba węzły to miejsca newralgiczne, dość mocno obciążone ruchem. Dlatego skupiamy się na nich w pierwszej kolejności - zapowiada Marek Zaręba ze spółki Strabag.
Natężenie ruchu na tym odcinku autostradowej obwodnicy stolicy Wielkopolski przekracza 56 tys. pojazdów na dobę. Wcześniej koncesjonariusz rozbudował o dodatkowy pas odcinek między węzłami Poznań Zachód a Poznań Krzesiny.
Autostrada A2 to główny międzynarodowy ciąg komunikacyjny łączący wschodnią, centralną i zachodnią Polskę. Koncesyjny odcinek trasy między Świeckiem a Koninem jest również częścią Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), jednym z kluczowych połączeń między Europą Zachodnią i Środkową, a do tego strategicznym dla Polski korytarzem transportowym na linii Warszawa – Berlin.