Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Najstarsza polska autostrada znów do remontu. Drogowcy wracają na A4

32
Podziel się:

Jedna z najważniejszych magistrali drogowych kraju musi zostać przebudowana. A4, która ma za sobą już kilka remontów, wymaga poszerzenia. Planowane prace obejmą ponad 2/3 jej długości, bo obciążenie autostrady przerasta jej możliwości.

Najstarsza polska autostrada znów do remontu. Drogowcy wracają na A4
Węzeł na autostradzie A4 (Materiały prasowe)

To będzie gigantyczna inwestycja. Prawie 460 km autostrady A4 liczącej w całości blisko 672 km ma zostać przebudowane - donosi serwis moto.pl. Mowa więc o blisko 2/3 jej długości - licząc od odcinka Krzyżowa na Dolnym Śląsku, do Tarnowa w woj. małopolskim.

Choć popularna A4 ma za sobą szereg remontów i prac związanych z przebudową kolejnych węzłów, wymaga poważnej rozbudowy. Magistrala łączy bowiem zachód z  Ukrainą, będąc elementem międzynarodowej trasy E40.

Pomoc dla Ukrainy i tranzyt przebiega na właśnie tej tracie, która w swoim ciągu ma zaledwie dwa pasy w każdą stroną poszerzone o pas awaryjny. Przy tym natężeniu ruchu autostrada przestaje być wydolna.

Dlatego też planowane jest jej gruntowne przebudowanie i poszerzenie. Prace mają ruszyć już 2024, a cała inwestycja została wpisana do Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. - czytamy w portalu moto.pl.

Najbardziej zaawansowane prace są na Dolnym Śląsku. "W opracowaniu jest dokumentacja projektowa dla odcinków autostrady A4: od Krzyżowej do Legnicy - od węzła Legnica Południe do węzła Wrocław Wschód" - informuje serwis.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(32)
WYRÓŻNIONE
qwas
rok temu
najprawdziwsza na świecie jest ałtostrada Kraków- Katowice, płatna i ciągle w remoncie, za te remonty to dobudowali by kolejne pasy
Rom
rok temu
Głuchy i ślepy wiedział już 10 lat temu że za wąska
Drogowiec
12 miesięcy temu
A może tak zbudować „ obok” drugą autostradę? Tak jak w USA.Jedna lokalna,( stara),a nowa idąca na skróty dla dalekobieżnych.Byłoby by bez zakłóceń w ruchu podczas budowy,powstałaby nowa wartość,czas przejazdu skróciłby się ,mniejsza emisja spalin…
NAJNOWSZE KOMENTARZE (32)
Tiry na Tory
12 miesięcy temu
Chciałbym powiedzieć że takie produkty jak stal, cement ,nawozy sztuczne, węgiel, Towary z portów itp. powinny być przewożone koleją dla dobra nas wszystkich
Pracownik lid...
12 miesięcy temu
Nie można było pomyśleć wcześniej, przy projektowaniu ? No chyba, że ktoś miał w założeniu iż Polacy będą tylko furmankami się przemieszczać i dalej żyć jak za Króla Ćwieczka.
cieszymy się
12 miesięcy temu
NARESZCIE !!!
Tiry na Tory
12 miesięcy temu
Jeszcze raz tiry na tory i będzie dobrze
Car16
12 miesięcy temu
Ja rozumiem, że A4 powinna być rozbudowana do 3 pasów aż do Krakowa albo i dalej, ale gdybyśmy w nieskończoność się zajmowali A1, A2 czy A4, to nigdy by nie powstały S10, S12, S5 z S16 czy nieszczęsna S19, a to również ważne szlaki komunikacyjne. Ja wiem że na wczoraj trzeba rozbudować A2, ale S7 czy S10 są ważniejsze dla władzy centralnej, bo dają też szanse rozwojowe dla słabszych regionów. Taka S10 daje możliwość stworzenia nowej trasy Warszawa-Szczecin-Hamburg i może odciążyć A2. Tak jak S12 A4ę.
...
Następna strona