Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Nawet tysiąc miejsc parkingowych do likwidacji. Szykują się zmiany na Starym Mokotowie

63
Podziel się:

Stołeczny ratusz planuje usprawnić ruch rowerowy na Starym Mokotowie. Warszawscy urzędnicy przedstawili kilka wariantów zmiany organizacji na tamtejszych ulicach. Jeden z nich zakłada likwidację nawet tysiąca miejsc parkingowych. Z głosów, które dotarły do naszej redakcji, wynika, że lokalna społeczność jest podzielona w tej sprawie.

Nawet tysiąc miejsc parkingowych do likwidacji. Szykują się zmiany na Starym Mokotowie
Straż miejska wlepia mandaty za nieprawidłowo zaparkowane samochody na Starym Mokotowie w Warszawie (Money.pl, Czytelniczka)

Ratusz opracował cztery warianty usprawnienia ruchu rowerowego na Starym Mokotowie. Każdy z nich wymaga większych lub mniejszych zmian w istniejącej infrastrukturze drogowej. A konkretnie likwidacji części miejsc parkingowych i stworzenia pasów (lub kontrpasów) dla rowerzystów.

Cztery warianty redukcji miejsc parkingowych na Starym Mokotowie

Wariant "niezbędny" zakłada redukcję miejsc o 204 (34,06 proc.). Koszt przygotowania i wprowadzenia tego wariantu to ponad 3,8 mln zł.

Wariant drugi, czyli "minimalny", oznacza likwidację 371 miejsc parkingowych (37,21 proc.). Koszt prac w tym przypadku to ponad 6,8 mln zł.

Następny wariant - "rekomendowany" - obejmuje 669 miejsc parkingowych. Koszt to prawie 8,5 mln zł.

"Maksymalny" wariant zakłada likwidację 1068 miejsc parkingowych. Koszt przedsięwzięcia w tym wydaniu wyniósłby ponad 10,1 mln zł.

Ratusz zaprasza na konsultacje

Polska Agencja Prasowa wyciągnęła krytyczne komentarze wobec planów ratusza. Który - zaznaczmy - zaprasza na konsultacje społeczne w tej sprawie. Mają przyjąć formę m.in. przejazdu rowerowego przez osiedle.

"Właściwie jak bardzo społeczne są to konsultacje, skoro pytają państwo tylko jedną grupę?" - pyta jeden z internautów. "Po co usprawniać? Tej garstce sezonowej to, co jest, powinno wystarczyć" - komentuje kolejny.

Do naszej redakcji dotarły jednak również komentarze mieszkańców. Wynika z nich jednak, że lokalna społeczność jest podzielona w tej sprawie.

Jest niebezpiecznie, bo samochodów jest zbyt dużo

- Twierdzenie, że to są zmiany na korzyść tylko jednej grupy społecznej, to odwracanie kota ogonem - mówi money.pl Mateusz. -  Cały stary Mokotów jest wręcz zawalony samochodami, które parkują, gdzie popadnie. Dodatkowo biegną tędy dwie arterie, na których kierowcy notorycznie łamią ograniczenia prędkości, praktycznie uniemożliwiając jazdę nimi na rowerze bez ryzyka utraty zdrowia. W takiej sytuacji nowe drogi rowerowe w dzielnicy są absolutnie niezbędne - twierdzi mężczyzna.

Małgorzata z kolei jest zdania, że parkowanie na osiedlu wymaga zmian. Bo aut jest zbyt dużo. - Samochody parkowane są na chodnikach, przy przejściach dla pieszych, często w miejscach utrudniających bezpieczne prowadzenie auta - mówi kobieta. Ona jednak zaznacza, że miejsc parkingowych na osiedlu jest za mało.

Urzędnicy zapewniają, że w rejonach, których dotyczyć będą zmiany, zawisną plakaty i pojawią się ulotki informacyjne. Odbędzie się też spotkanie i dyżury konsultacyjne. Można też wysłać opinię mailem na adres mokotow.opinie@um.warszawa.pl. Konsultacje potrwają do 24 listopada.

Zobacz także: Fuzja Orlenu z PGNiG. "Popyt na paliwa spadnie o 40 proc. Koncerny paliwowe muszą budować strategię na nowo"
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(63)
WYRÓŻNIONE
rozumu!
2 lata temu
jak zwykle przesada w drugą stronę już ujawnia swoją śmieszność. Sam rower jest ekologiczny, ale już budowa infrastruktury specjalnie pod rowery-EKOLOGICZNA NIE JEST. Płakać się chce nad tymi inwestycjami, gdzie wycina się setki drzew, zalewa betonem grunt by jazda rowerem przypominała komfort jazdy autem. Po co? Rower to rekreacja, nierównosci terenu. I taki powinien zostać. Tymczasem w kółko słyszę podatek deszczowy, CO2, buduje sie dla tych ekologicznych rowerków NIEEKOLOGICZNE ścieżki, a rowerki i tak wolą po ulicach dla samochodów pędzić, chociaż obok ścieżka. Absolutnie przestac niszczyć środowisko specjalnie dla rowerków, rozebrac te ścieżki i umożliwić deszczom wsiąkanie, drzewa zasadzić. TO JEST EKOLOGIA! A nie terroryzm rowerowy.
Nick
2 lata temu
Plan jest prosty. Chleb z wodą i na rower. Niestety mam nieodparte wrażenie, że PiS to dżuma, a znaczna większość opozycji to cholera. Wybór super, nie ma co.. Gdyby chociaż konfederacja odcięła się od kwestii ideologicznych, poparła totalny rozdział kościoła od państwa i stała się prawdziwą partią wolnościową, miałbym na kogo głosować, a tak.. Cała Polska dziś wybiera, Lepsza dżuma, czy cholera?
Polska od
2 lata temu
zawsze to durny kraj jeśli chodzi o miejsca do parkowania. Zamiast poszukiwać rozwiązania to najprościej likwidować, stawiać znaki zakazu. Jakieś durne polityki wygaszania ruchu na rzecz rowerów. Budowa ścieżek bez logiki. Aby ścieżkami gdzieś dojechać trzeba najpierw w poprzek potem w wybranym kierunku potem znowu w poprzek razem 5 km a po prostej 1km - więc ścieżki stoją puste bo nikomu nimi po drodze a rowery i tak po chodniku albo trawniku, a samochody się cisną tworząc korki.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (63)
Seba
2 lata temu
Pięknie, właśnie przy ulicy Krzyżówki na Tarchominie zlikwidowali parking, chyba urzędasom rozumy się przegrzewają, nie liczą się z nikim niech parkują na polu a co..
Mieszkaniec
2 lata temu
Kiedy likwidacja miejsc parkingowych TYLKO DLA PRACOWNIKÓW pod Ratuszami i innymi urzędami Warszawskich dzielnic?
Michał
2 lata temu
Zdaniem obecnie rządzących Warszawą najlepiej zeby wszyscy poruszali się pieszo albo rowerami jak 100 lat temu...spokojnie, rozliczymy was przy wyborach...
zxc
2 lata temu
a kiedy w końcu wybudujecie normalne piętrowe parkingi dla samochodów?? tylko przejścia dla pieszych i ścieżki rowerowe geniusze potrafią wymyślić.
*****
2 lata temu
Trzaskowskiego
...
Następna strona