Mercedes przekazał 26 października, że marże - różnica między ceną sprzedaży a kosztem produkcji - w trzecim kwartale roku były niższe niż rok temu w analogicznym okresie. Głównym powodem, jaki wskazano, jest wysoka inflacja. Akcje spółki spadły w tym roku o 5,8 proc. - informuje "Puls Biznesu".
Niemiecki gigant przekazał, że nie dość, iż koszty wzrosły, to średnie ceny samochodów marki Mercedes spadły z 75,4 tys. euro do 74,6 tys. euro. Firma wskazuje, że nawet bogaci klienci, którzy kupowali luksusowe auta, stają się coraz bardziej powściągliwi, co potwierdza też Porsche.
"Producent sportowego modelu 911 powiedział w tym tygodniu, że spodziewa się nadchodzącego roku pełnego wyzwań ze względu na rosnące napięcia geopolityczne i spowolnienie w Chinach" - podaje agencja.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pomysły Mercedesa i Volkswagena na trudne czasy
Mercedes-Benz Group zapowiedział, że większość zasobów będzie teraz inwestował w najwyższej klasy samochody. Chodzi m.in. o limuzyny Maybach, auta wyczynowe AMG i SUV-a G-Wagon.
Spowolnienie gospodarcze odczuwa też Volkswagen, chociaż zysk w trzecim kwartale podwoił do 4,35 mld euro, jak podaje serwis wnp.pl. Marża wyniosła jednak 3,4 proc., a długoterminowe plany wskazują, że do 2026 r. osiągnie poziom 6,5 proc.
Tymczasem również Volkswagen mierzy się ze wzrostem kosztów produkcji. Firma planuje jednak w ciągu kilku tygodni wprowadzić szeroką kampanię oszczędnościową.
"Spółka prowadzi prace nad efektywnością nie tylko w przypadku marki Volkswagen, ale także w zakresie całego asortymentu marek masowych, takich jak Skoda i Seat" - pisze "PB".