- W cztery następujące po sobie weekendy: 20-21 lipca, 27-28 lipca, 3-4 sierpnia oraz 10-11 sierpnia pociągi kursujące po linii obwodowej nie zatrzymają się przy peronie 9. Zmiany obejmą 140 pociągów regionalnych oraz aglomeracyjnych kursujących między Radomiem, Piasecznem a Warszawą Gdańską - informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Kolejarze jednocześnie przepraszają za "niedogodności" - zaznaczmy - w okresie letnim, gdy przewoźnicy chcieliby pobić ubiegłoroczne liczby obsłużonych pasażerów. Na przykład z usług PKP Intercity w wakacje 2023 r. skorzystało 20 mln podróżnych, czyli o 1,8 mln więcej niż rok wcześniej i o 7,9 mln zł niż w 2021 r.
- Zachęcamy do sprawdzania szczegółów połączeń na stronie i w aplikacji Portal Pasażera. Podróżni będą mogli skorzystać z przystanków Warszawa Rakowiec i Warszawa Al. Jerozolimskie, aby przesiąść się do pociągów z lotniska w kierunku centrum Warszawy. Natomiast przystanek Warszawa Młynów na linii obwodowej w dalszym ciągu umożliwi podróżnym wygodne przesiadki na metro - wyjaśnia Jakubowski.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Trzy lata opóźnienia przebudowy stacji Warszawa Zachodnia
Peron zostanie zamknięty, ponieważ wykonawca będzie go włączał do budowanych na stacji Warszawa Zachodnia systemów sterowania ruchem. PKP PLK podają, że w pierwszej kolejności robotnicy mają przebudować wiatę, aby przystosować ją do podwieszenia nowych wyświetlaczy informacji pasażerskiej.
- Prace te będą wiązały się z koniecznością rozbiórki części nawierzchni, przez co nie będzie możliwości bezpiecznej obsługi podróżnych. W ramach dalszych prac, na peronie 9 montowane będą także dodatkowe urządzenia znane z pozostałych peronów Warszawy Zachodniej: wyświetlacze z elektronicznym rozkładem jazdy oraz urządzenia prezentujące kilkanaście najbliższych przyjazdów i odjazdów pociągów - informuje Jakubowski.
Przebudowa Warszawy Zachodniej jest poważnie opóźniona. Pierwotny termin zakończenia prac przez firmę Budimex przypadał na czwarty kwartał 2021 r. Według aktualnego planu inwestycja ma być gotowa do końca 2024 r. Koszt to ponad 2 mld zł netto.