Videomaty, które w październiku 2022 r. wprowadziła spółka Polregio, łączy funkcje automatu biletowego z obsługą e-kasjera w czasie rzeczywistym. Podróżnego wspiera osoba zlokalizowana w call center największego polskiego przewoźnika kolejowego.
Jak to wygląda w praktyce? Wystarczy, że pasażer przyciśnie odpowiedni przycisk i się połączy. W kolejnym kroku e-kasjer wybiera zgodnie z oczekiwaniami klienta ofertę, a klientowi pozostaje jedynie zbliżenie karty płatniczej do czytnika i odebranie biletu - wyjaśnia spółka.
Przewoźnik poinformował w środę (19 kwietnia), że videomaty zyskały nowe funkcje. Można w nich kupić bilety m.in. spółek: PKP Intercity, Koleje Wielkopolskie, Koleje Dolnośląskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna oraz PKP SKM w Trójmieście. Lista ma się jednak jeszcze wydłużyć.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polregio poszerza ofertę biletową w videomatach
Videomaty działają na razie w 10 polskich miastach na stacjach: Białystok, Kraków Główny, Zielona Góra, Tczew, Jarosław, Świnoujście, Szczecin Główny, Opole Główne, Wrocław, a także Poznań Główny.
- Jesteśmy przekonani, że dzięki podstawowym i nowym funkcjonalnościom oraz nowoczesnemu designowi zainteresowanie urządzeniem będzie stale wzrastać. Sam videomat, poszerzenie oferty biletowej czy coraz większa jego dostępność na dworcach i przystankach istotnie przyczyniają się do promocji kolei w Polsce - twierdzi Adam Pawlik, p.o. prezesa zarządu, dyrektora generalnego Polregio S.A.
Państwowa spółka to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Udział firmy w rynku wynosi około 27 proc. Każdego dnia na tory w kraju wyjeżdża około 1500 pociągów zamawianych przez urzędy marszałkowskie, które zatrzymują się na ponad 1900 stacjach. Rocznie Polregio przewozi blisko 90 mln pasażerów.