Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Malwina Gadawa
|

Nowy program dopłat do elektryków. Jest już kolejka chętnych

21
Podziel się:

Od 3 lutego, czyli od startu nowego programu dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych NaszEauto, złożono blisko 400 wniosków na kwotę prawie 11 mln zł - poinformował PAP Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

Nowy program dopłat do elektryków. Jest już kolejka chętnych
NFOŚiGW: blisko 400 wniosków w nowym programie dopłat do aut elektrycznych (Adobe Stock, malajscy)

Uruchomiony 3 lutego nowy program wsparcia zakupu samochodów elektrycznych NaszEauto przewiduje, że maksymalne dofinansowanie do zakupu, leasingu i wynajmu długoterminowego samochodu elektrycznego wyniesie 40 tys. zł. Wsparcie składa się z kilku elementów, w tym premii za zezłomowanie starego auta czy premii za niski dochód beneficjenta.

400 wniosków w nowym programie dopłat

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w odpowiedzi na pytania PAP przekazał, że do godzin popołudniowych 11 lutego wpłynęło 382 wniosków na kwotę ponad 10,9 mln zł; średnio beneficjenci wnioskują o 28,6 tys. zł. Budżet programu to 1,6 mld zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Komunikacja w rządzie kuleje? O działaniach dowiadują się z internetu

Program zakłada, że wsparciem objęte są fabrycznie nowe samochody elektryczne o przebiegu do 6 tys. km, maksymalnie za 225 tys. zł netto bez VAT, które przed zakupem nie były zarejestrowane. Do programu kwalifikują się również pojazdy demonstracyjne, np. używane do jazd próbnych na tablicach dealerskich (białe tło tablicy i zielone znaki).

Wsparcie NFOŚiGW nie jest wypłacane przed zakupem auta, dlatego najpierw należy kupić pojazd. Samochód musi być następnie zarejestrowany i mieć ubezpieczenie OC. Dodatkowo wymagane jest ubezpieczenie AC. Do programu nie kwalifikują się pojazdy, które zostały zarejestrowane na dealera.

W przypadku leasingu i wynajmu długoterminowego, przed złożeniem wniosku o dotację trzeba podpisać umowę leasingową lub wynajmu długoterminowego i dokonać zapłaty opłaty wstępnej (lub równoważnej), a także podpisać protokół przekazania pojazdu. Umowa musi dotyczyć okresu co najmniej 2 lat.

Dopłaty do elektryków. Oto kwoty dofinansowania

Zgodnie z programem w przypadku kupna samochodu elektrycznego przez osobę fizyczną, bazowa kwota wsparcia wynosi 18 tys. 750 zł plus 10 tys. zł premii za zezłomowanie używanego samochodu spalinowego. Przysługuje ponadto 11 tys. 250 zł premii za niski dochód beneficjenta (do 135 tys. zł brutto). W przypadku osób z kartą dużej rodziny, bazowa kwota wsparcia wynosi 30 tys. zł. Można ją zwiększyć za zezłomowanie pojazdu (5 tys.) oraz za niski dochód (także 5 tys. zł). Jeśli chodzi o leasing/wynajem pojazdu przez osobę fizyczną, to podstawowa dotacja wynosi do 30 tys. zł plus 5 tys. za zezłomowanie i 5 tys. zł za nisko dochód.

W przypadku zakupu auta elektrycznego przez osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, dotacja wynosi 30 tys. zł plus ewentualnie 10 tys. zł za zezłomowanie. Taka sama wysokość wsparcia odnosi się do leasing/wynajmu elektryka przez JDG.

Według szacunków NFOŚiGW w ramach programu zakupionych zostanie ok. 40 tys. samochodów elektrycznych.

Na ten przetarg czekali właściciele elektryków

GDDKiA planuje przetarg na budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych na Miejscach Obsługi Podróżnych przy trasach ekspresowych oraz autostradach. Na każdym MOP-ie przewidziano osobną infrastrukturę dla samochodów osobowych i ciężarowych - podał rzecznik drogowców.

Dla samochodów osobowych przewidziano cztery miejsca o łącznej mocy 600 kW, w tym dwa punkty po 150 kW. Dla ciężarówek minimalna łączna moc wyniesie 3600 kW, z dwoma punktami o mocy co najmniej 350 kW.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(21)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Sejmowy straz...
2 tyg. temu
Kto potrafi liczyć i myśleć w " życiu" nie skorzysta z tego oszukańczego programu. Kolejny finansowy kant zakamuflowany przepisami.
Janusz K.
2 tyg. temu
Ten rząd znowu robi prezencik bogatym , pamiętajmy ....
Wirginiusz K.
2 tyg. temu
Założenie programu: - auto ma być nowe ( czyli wg ustawowej definicji posiadać mniej niż 6000km przebiegu) - auta nie można sprzedać przez dwa lata od zakupu Zadałem sobie trochę trudu i przejrzałem ogłoszenia aut elektrycznych na mobile.de
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
🤢🤢🤢
2 tyg. temu
Biedni dopłacą bogatym.
Adler
2 tyg. temu
Czekam na kolejne zdobycze obłąkanego ekomarxizmu i dopłaty do butów spodni i skarpet
Aleja trocin
2 tyg. temu
Najważniejszy zysk korporacji. Rząd dopłaca z pieniędzy podatników. Płacimy dużo za duże podatki. Pieniądze te są albo ładowane zagranicznym korporacjom, albo marnowane.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (21)
Edek
2 tyg. temu
Nie życzę sobie żeby z moich podatków sponsorowano bogatym prezenty
Wirginiusz K.
2 tyg. temu
Założenie programu: - auto ma być nowe ( czyli wg ustawowej definicji posiadać mniej niż 6000km przebiegu) - auta nie można sprzedać przez dwa lata od zakupu Zadałem sobie trochę trudu i przejrzałem ogłoszenia aut elektrycznych na mobile.de
Janusz K.
2 tyg. temu
Ten rząd znowu robi prezencik bogatym , pamiętajmy ....
Sejmowy straz...
2 tyg. temu
Kto potrafi liczyć i myśleć w " życiu" nie skorzysta z tego oszukańczego programu. Kolejny finansowy kant zakamuflowany przepisami.
Frania
2 tyg. temu
Jakim czuuuubiastym nie---rządem trzeba być, żeby zadłużać kraj na dopłaty do zagranicznych elektryków??? W Rosji i Chinach rządy rządzą wielkimi firmami. W UE i USA wielkie firmy rządzą rządami.