"Gdy w czerwcu 2021 r. Orlen uruchomił pierwszy, flagowy sklep convenience Orlen w Ruchu w Warszawie przy ul. Grójeckiej, media pisały, że oto powstał konkurent dla Żabki. Dziś po tej placówce handlowej nie ma już ani śladu, co idealnie pokazuje, na jakim etapie znajduje się cała sieć" - piszą wiadomoscihandlowe.pl.
Serwis przypomina, że zgodnie z zapowiedzią Daniela Obajtka, ówczesnego prezesa płockiego koncernu, w ciągu pięciu lat sieć Orlen w Ruchu miała rozrosnąć się do 900 lokalizacji. Tymczasem obecnie funkcjonuje 36 sklepów.
"Konkretne obszary działalności formatu Orlen w Ruchu są obecnie analizowane, dotyczy to zarówno lokalizacji punktów, jak i optymalizacji ich liczby oraz efektywności. W związku z tymi działaniami zadecydowano o zamknięciu punktu przy ulicy Grójeckiej" - poinformował Orlen wiadomoscihandlowe.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Co dalej z "konkurencją dla Żabki", czyli Orlenem w Ruchu?
Portal dodaje, że rzeczywistość nijak ma się również w kwestii punktów Ruchów - sieć tę Orlen przejął w 2020 r. Deklarowano, że tylko w 2021 r. ich liczba wzrośnie z ok. 1,2 tys. do 1,3 tys. Dzisiaj działa natomiast 428.
Serwis wiadomoscihandlowe.pl spytał płocki koncern o plany dla sieci Orlen w Ruchu na 2024 r. Spółka odpowiedziała, że "nie informuje na temat planów inwestycyjnych związanych z konkretnymi projektami".
"Obecnie Orlen koncentruje się na rozwoju segmentu usług kurierskich i wzmocnieniu tej linii biznesowej. Dzięki temu chcemy wykorzystać szansę, jaką dają nam rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów" - napisało biuro prasowe Orlenu na pytania stricte o sieć sklepów.