To kolejny krok w karierze 33-latka, który w Monachium, zarabiał ok. 12 mln euro netto za sezon. "Forbes" wyliczył, że łączny przychód reprezentanta Polski wyniósł ponad 30 mln euro. Te pieniądze mają pochodzić m.in. ze współpracy z takimi markami jak: Nike, Procter&Gamble oraz Huawei (Lewandowski w tym roku zerwał umowę z chińskim producentem elektroniki).
W Barcelonie "Lewy" będzie zarabiać 25 proc. mniej (9 mln euro), ale w dłuższej perspektywie stratny nie będzie. Bayern oferował mu dwuletnie przedłużenie kontraktu, a Barcelona zaproponowała umowę na trzy lata z możliwością przedłużenia o kolejny. Ponadto w stolicy Katalonii ma większe możliwości dalszego rozwoju własnych inwestycji.
RL9 w Katalonii
Najważniejszą marką polskiego piłkarza jest RL9, której używa m.in. na portalach społecznościowych. Razem z firmą 4F zaprojektował limitowaną kolekcję butów RL9. Polski sklep oferuje też specjalną kolekcję odzieży 4F x RL9.
- W Hiszpanii jesteśmy obecni w ponad 100 punktach sprzedaży. Jest to nowy dla nas rynek, który chcemy jeszcze bardziej rozwinąć - jeszcze przed transferem zapowiadał, w rozmowie z money.pl Artur Ciupka, senior commercial director w 4F. - Robert Lewandowski jako nasz ambasador, z którym tworzymy kolekcje 4FxRL9 z pewnością buduje zarówno rozpoznawalność jak i wiarygodność naszej marki na całym świecie.
Lewandowski wszedł również w branżę gamingową tworząc RL9.Games, a w 2019 r. stworzył izotonik RL9 Pro sprzedawany pod szyldem Oshee.
Laporta chwali Annę Lewandowską
Lewandowski w jednej chwili stał się największą gwiazdą klubu. Jego zdjęcia czy filmiki z treningów są regularnie wrzucane na profile społecznościowe Barcelony.
Chwalił go m.in. prezydent klubu Joan Laporta mówiąc, że Lewandowski "jest jak karabin maszynowy" i gwarantuje wiele goli. - W obecnych czasach kariery piłkarskie są bardzo długie. A do tego jego żona jest dietetyczką. Kiedy masz żonę, która o ciebie dba, kontroluje… - słowa Laporty cytuje portal meczyki.pl.
Rolę Lewandowskiej w karierze męża i budowaniu "imperium" zauważa też hiszpański dziennik "Marca".
Jest jeszcze jedna kluczowa postać w zrozumieniu biznesowych interesów polskiego piłkarza: jego żona, Anna Lewandowska, z którą piłkarz ma kilka projektów w przygotowaniu - czytamy w dzienniku.
Mowa o projekcie biznesowo-spożywczo-fitnessowym Foods by Ann z ekologiczną żywnością. Prowadzi też catering dietetyczny SuperMenu, który w 2020 r. przyniósł jej w sumie 14 mln zł netto. W 2021 r. było jeszcze lepiej, bo średnie miesięczne obroty wyniosły ponad 3 mln zł, dając około 40 mln zł rocznego przychodu netto.
W portfolio Lewandowskiej znajdują się również: centrum dietetyczno-treningowe, aplikacja wspomagająca zdrowy styl życia (3 mln użytkowników) czy produkcja wegańskich kosmetyków.
Biznesy Lewandowskiego
Ponadto nowy zawodnik Barcelony uruchomił firmę Stor9, również we współpracy z żoną. Jest to agencja marketingowa, reklamowa i public relations, która współpracuje z największymi firmami na świecie i sprzymierzyła się z Group One, tworząc RL Media, oddział również skupiony na sektorze komunikacji - dodaje "Marca".
Polak zainwestował też w 2014 r. w Protos Venture Capital, inną polską firmę zajmującą się wspieraniem tworzenia internetowych startupów. Z kolei w ubiegłym roku w Warszawie otwarto lokal NINE'S Restaurant & Sports Bar. Jego współwłaścicielem jest nowy piłkarz Barcelony.
W 2020 r. Forbes oszacował majątek Lewandowskich na 500 mln zł.