Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

PKO BP numerem 1 i kropka. Bank ma nową strategię

10
Podziel się:

Bankowy gigant - PKO BP - chce mieć pewność, że konkurencja go nie dogoni. Jak zamierza umocnić przewagę? Zapisał to w nowej strategii - czytamy w "Pulsie Biznesu".

PKO BP numerem 1 i kropka. Bank ma nową strategię
Bankowy gigant - PKO BP - ma nową strategię (money.pl, Rafał Parczewski)

PKO BP, niekwestionowany lider polskiej bankowości - to hasło bank ukuł równo dekadę temu. Wcześniej był skromniejszy i opisywał siebie jako lidera bankowości. Obydwa stwierdzenia można zaliczyć do kategorii oczywistych oczywistości, gdyż przewaga PKO BP nad konkurentami pod względem sumy bilansowej jest miażdżąca - zauważa "Puls Biznesu".

Od wicelidera dzieli go różnica 150 mld zł aktywów. Nowe kierownictwo PKO BP uważa jednak, że przywództwo banku wcale nie jest niekwestionowane. Nie pod względem masy, ale udziałów w rynku, które systematycznie traci - wskazuje gazeta.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Śledztwo ws. mieszkania. Obajtek nagle zaczął mówić o sąsiadce

Jak pisze, konkurencja rośnie szybciej i jest bardziej efektywna. Baza klientów PKO BP powiększa się rocznie o 9 proc. Na rynku średnia wynosi 15 proc. Dlatego hasło przewodnie nowej strategii jest bardziej wyraziste niż "niekwestionowany lider": Nr 1. -numer jeden i kropka - czytamy w dzienniku.

W czwartek dokument zostanie zaprezentowany publicznie. Z informacji "Pulsu Biznesu" wynika, że założenia strategii są spójne z diagnozą sytuacji, jaką Szymon Midera, prezes PKO BP, przedstawił w marcu tego roku.

Powiększanie biznesu i bazy klientów

Bank w najlepszym razie utrzymuje udziały rynkowe, jest niedoważony w bankowości korporacyjnej i ma klientów starszych niż główni konkurenci. Dlatego w najbliższych latach chce powiększać biznes i bazę klientów - informuje gazeta.

W poprzednich strategiach bank skupiał się głównie na swoich klientach, wychodząc ze słusznego założenia, że jest to ogromny, liczący w sumie kilkanaście milionów osób i firm rezerwuar niewykorzystanych możliwości. Poziom "uproduktowienia" klientów PKO BP historycznie był niższy niż na rynku - i nadal tak jest. Teraz dynamicznie ma rosnąć sprzedaż. Żeby zrealizować strategiczny cel zwiększania udziałów w rynku, PKO BP musi zgarniać około 30 proc. całej rynkowej sprzedaży - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
Wnusio
2 miesiące temu
Patrząc na to co robi np Santander ze swoją aplikacja pozycja PKO BP wydaje się niezagrożona. Nawet wtedy gdy w Santanderze nie płacimy za przelewy blik czy expresowe.
kapral
2 miesiące temu
Do kogo ta mowa?
And.
2 miesiące temu
Przyjdą nowi i zlecą innym kolesiom opracowanie nowej strategii za grubą kasę, a odsetki od lokat bliskie "0" i kropka.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
Ekonomista
2 miesiące temu
Uciekajcie z tego banku odsetki z lokaty kpina
Adrian Stachu...
2 miesiące temu
Hmm...nic mi nie wiadomo o nowym kierownictwem jak sądzę...a to ciekawe
liczykrupa
2 miesiące temu
Od 35 lat mam konto w PKO BP,ale teraz poważnie szukam gdzie się przenieść.Za mocno kradną.
nikt
2 miesiące temu
Nie wystarczy wpisać w strategię, że się jest liderem! Trzeba nim być, a to już znacznie trudniejsze. Oni wiedzą że się kurczą wraz z wiekiem swoich klientów i nie mogą tego ogarnąć. "Uproduktowienie" klientów - jak można tak mówić? - ich klienci nie potrzebują nic poza kontem i kartą debetową. Czy można prowadzenie konta podzielić na 2 usługi? To byłby sztos dla zarządu PKO!
klient
2 miesiące temu
No cóż niekwestionowany lider złodziejstwa! Tak złodziejstwa!