Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

PKP Cargo ciągnie za sobą podwykonawcę. Pracownicy godzą się na drastyczne środki

25
Podziel się:

Największy towarowy przewoźnik kolejowy w Polsce ma ogromne problemy finansowe. Tarapaty PKP Cargo to także bolesny cios dla podwykonawców państwowej spółki. Jednym z nich są Zakłady Napraw Taboru. Ich pracownicy zgodzili się na poważne ustępstwa, by ratować firmę przed upadkiem.

PKP Cargo ciągnie za sobą podwykonawcę. Pracownicy godzą się na drastyczne środki
Problemy PKP Cargo promieniują na Zakłady Napraw Taboru (Adobe Stock, Adobe Stock)

W sobotę PKP Cargo, największy polski kolejowy przewoźnik towarowy, ogłosił, że podjął bezprecedensową decyzję o złożeniu wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego. To krokiem w kierunku restrukturyzacji zadłużenia i poprawy sytuacji finansowej spółki.

- Złożyliśmy wniosek do sądu, by uratować spółkę, by zapewnić jej dalsze funkcjonowanie, by utrzymać jak największą liczbę potrzebnych miejsc pracy, a jednocześnie byśmy mogli skorzystać z procedury, którą dają przepisy. Naszym celem jest postawienie spółki na nogi, celem nie jest likwidacja, nie jest upadłość, a uzdrowieniewyjaśniał w poniedziałek na konferencji prasowej Marcin Wojewódka, pełniący obowiązki prezesa PKP Cargo.

Na koniec czerwca 20 proc. załogi spółki było na tzw. postojowym, a część pracowników - konkretnie maszynistów - przyjąć chce np. PKP Intercity. O swoją przyszłość drżą jednak nie tylko zatrudnieni przez PKP Cargo, ale też załogi podwykonawców spółki, np. Zakładów Napraw Taboru, o czym pisze "Nowa Trybuna Opolska".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Fala zwolnień w Polsce. Dominują te branże. "Pęka bańka"

Niższe pensje, krótsze godziny pracy

Zakłady Napraw Taboru to spółka PKP Cargo Tabor, czyli spółki córki przewoźnika towarowego, który od stycznia do marca zanotował 118 mln netto straty. A może być jeszcze gorzej.

"Nowa Trybuna Opolska" informuje, że PKP Cargo, redukując koszty, przestała zlecać pracę m.in. Zakładom Napraw Taboru. "Jest ich w kraju 15 i w sumie zatrudniają około 2600 ludzi. Jeden z takich zakładów mieści się w Kluczborku i pracuje w nim 220 osób, głównie spawaczy i ślusarzy" - pisze "NTO".

- Wprawdzie dostajemy zlecenia z innych firm po 10, 12 sztuk, ale to jest nic w porównaniu do tego, ile naprawialiśmy wcześniej - powiedział dziennkowi Piotr Gmerek, sekretarz NSZZ "Solidarność" w Zachodnim Zakładzie Napraw Taboru w Kluczborku i przewodniczący komisji rewizyjnej NSZZ "Solidarność" Regionu Śląska Opolskiego.

Związkowiec powiedział, że już na wypłaty w czerwcu ZNT w Kluczborku brakowało pieniędzy, ale ostatecznie udało się je znaleźć. Nie wiadomo jednak, czy znajdą się na pensje wypłacane 10 lipca.

"Załoga zgodziła się od 1 lipca do końca roku ograniczyć czas pracy i wynagrodzenie o 20 proc. aby ratować spółkę" - pisze "NTO". To nie pierwsze działania w celu ratowania pracodawcy. Przykładowo w czerwcu każdy pracownik wziął 5 dni wolnego tylko po to, żeby firma zaoszczędziła na mediach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(25)
WYRÓŻNIONE
suweren
6 miesięcy temu
A to nie wuj Dudy zarządzał PKP Cargo? Tam gdzie PIS pociotki wszędzie ruina!
Pracownik
6 miesięcy temu
Nie martwcie się jak wykończą taką firmę jak PKP Cargo to wykończą setki innych, a już się zaczęło
Jestem
6 miesięcy temu
Pracownikiem CARGO i nie jest mi do śmiechu !!! Ale skoro ktoś twierdzi że to wina tylko PiS to się myli
NAJNOWSZE KOMENTARZE (25)
Polak
6 miesięcy temu
Skoro tchuzk i jego ministrowie nie potrafią rządzić to po jakiego pchali się do władzy a jiz wiem dostali zlecenie od Niemców żeby wszystko co polskie zniszczyć
koniec tego!
6 miesięcy temu
panie premierze, nalezy to sprzedac!
Piotr
6 miesięcy temu
PKP CARGO można uleczyć zwalniając nie 30%, a 50%procent pracowników BIUROWYCH, zmniejszając ilość zakładów spółki dyrektorów, naczelników, mistrzów itd. A do tego proponował bym sprzedać podstawiane i gnijące wagony, a lokomotywy nie sprzedawać, A WYNAJMOWAĆ.
Anonim
6 miesięcy temu
Szkoda ze nie dodaliście nic o tym, że jakbyśmy się na te warunki nie zgodzili, mogliby nas przenieść na zakład w totalnie innym mieście.
Fish
6 miesięcy temu
Jarek zaczął Donald zakończy. Potem będą się tylko dla niepoznaki wymieniać, tzn. to nie ja to on. To on to nie ja.
...
Następna strona