W trzecim kwartale roku obrotowego 2024 polska grupa LPP wypracowała 5,2 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 19,8 proc. rok do roku (25,2 proc. w walutach stałych). Sprzedaż internetowa stanowiła ponad 26 proc. całości sprzedaży.
Marża brutto na sprzedaży wyniosła 54,8 proc. EBITDA wyniosła 1,157 mld zł, bez zmian rok do roku, a zysk netto wyniósł 577 mln zł wobec 574 mln zł zysku rok wcześniej.
Po trzech kwartałach 2024 roku przychody LPP wzrosły o 15,6 proc. rok do roku do 14,5 mld zł. EBITDA wzrosła o 11,9 proc. rok do roku do 2,97 mld zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak podano, plany sprzedażowe grupy na rok finansowy 2024 zakładają możliwość osiągnięcia ok. 20-21 mld zł sprzedaży i marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc. Wydatki inwestycyjne mają w tym roku obrotowym wynieść 1,9 mld zł.
Na koniec października sieć grupy LPP liczyła 2574 salony, 368 więcej niż przed rokiem. Pod marką Sinsay działało 1230 salonów, marka Reserved miała 365 sklepów, Cropp 374, a House 371 salonów. Pod marką Mohito były natomiast 234 salony.
W 2024 r. Grupa LPP zamierza otworzyć łącznie ok. 650 nowych salonów w Polsce i za granicą. Kumulację otwarć przewidziano na czwarty kwartał.
Plany LPP na 2025 r.
Grupa LPP spodziewa się w roku finansowym 2025, który rozpocznie się w lutym, przychodów w wysokości ok. 26 mld zł, przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc. - podała spółka w raporcie kwartalnym. CAPEX ma wynieść 3,5 mld zł, w tym 2,3 mld zł na sklepy.
Jednocześnie na kolejny rok finansowy tj. 2025 dzięki wzrostom powierzchni 35-40 proc., pozytywnym LFL oraz dwucyfrowym wzrostom rok do roku w kanale online, grupa spodziewa się przychodów w wysokości ok. 26 mld zł, przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc." - podało LPP.
"W roku 2025 spółka zakłada też utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/ sprzedaż maks. 40 proc.) oraz wydatki inwestycyjne na poziomie 3,5 mld zł, z tego 2,3 mld zł na sklepy. Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia" - dodano w raporcie.
Z kolei do końca 2025 r. firma chce podwoić liczbę sklepów Sinsay i otworzyć ok. 100 salonów pozostałych brandów. Celem jest zwiększenie sieci sprzedaży grupy do 4400 sklepów, z czego ok. 3000 marki Sinsay. Powierzchnia handlowa grupy ma wzrosnąć o 35-40 proc.
Jak podano w prezentacji, pod marką Sinsay otwartych ma być w tym roku 560 salonów (z czego 275 w czwartym kwartale), a w przyszłym roku planowane jest otwarcie 1500 salonów tej marki.
W planach jest debiut na dwóch nowych rynkach zagranicznych: w Albanii i Kosowie.
LPP powalczy o Europę Południową
"Ostatnie lata nie zachęcały przedsiębiorców do stawiania odważnych kroków, ale wierzymy, że teraz nadszedł idealny moment na narzucenie jeszcze większego tempa rozwoju. Chcemy mocniej zawalczyć o uwagę klienta w Europie Południowej i wierzymy, że planowane przez nas na 2025 rok debiuty w Albanii i Kosowie będą dopełnieniem naszej obecności w tym regionie i wzmocnią potencjał naszych marek" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Marcin Bójko, wiceprezes LPP.
Spółka zamierza wzmacniać e-commerce, głównie poprzez aplikacje. Od października klienci z Polski mogą korzystać z aplikacji mobilnych marek Cropp i House. Spółka zamierza również zwiększyć zasięg aplikacji o kolejne kraje: Reserved pojawi się w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i na Litwie, Mohito na rynku słowackim i węgierskim, natomiast Cropp i House w Czechach i Rumunii.
Z kolei aplikacja Sinsay, która niedawno zadebiutowała w Niemczech i Grecji, wkrótce będzie dostępna we Włoszech i na Litwie. Na rynkach, gdzie już jest dostępna, generuje prawie 70 proc. sprzedaży online.
Jak podano, wsparciem w realizacji planów rozwojowych jest dalsze wzmacnianie mocy operacyjnych logistyki i zwiększenie powierzchni magazynowej do ponad 700 tys. m kw. do końca 2025 r. Wydatki na ten cel w przyszłym roku sięgną ok. 1 mld zł.