Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Polskie firmy transportowe wybierają saksy. Uciekają przed Polskim Ładem do Niemiec

60
Podziel się:

Już kilkaset firm z Polski zarejestrowało działalność u naszych zachodnich sąsiadów - sprawdziła "Rzeczpospolita". Mogą działać bez ograniczeń narzucanych zagranicznym firmom przez pakiet mobilności, a przy tym ponoszą koszty nie większe od wprowadzanych Polskim Ładem.

Polskie firmy transportowe wybierają saksy. Uciekają przed Polskim Ładem do Niemiec
Polskie firmy przenoszą się do Niemiec (Adobe Stock, Ivan)

Niemcy są bardziej przyjazne dla przedsiębiorców, pisze "Rzeczpospolita". Coraz więcej firm z Polski ucieka z działalnością na do zachodnich sąsiadów i tam otwiera działalność. Opłaca się, bo firmy omijają w ten sposób regulacje pakietu mobilności, a koszty, z jakimi się wiąże działalność w Niemczech, w stosunku do tych wynikających z Polskiego Ładu, nie przytłaczają.

Zobacz także: Poseł PiS szczerze o "lex Kaczyński". Powiedział, co mu się nie podoba

Z informacji dziennika Deutsche Welle wynika, że tylko do rejestru handlowego we Frankfurcie nad Odrą co kilka dni wpływa wniosek o rejestrację firmy spedycyjnej z Polski. A patrząc szerzej, to w całych Niemczech zatwierdzono już kilkaset takich wniosków - zauważa "Rzeczpospolita".

Lepiej wychodzą

Zyskują nie tylko firmy. Jak zaznacza dziennik, to również korzyść dla kierowców. Lepiej wychodzą na niemieckim ubezpieczeniu, jak i zasiłkach rodzinnych przewyższających 500+.

– Zatrudnianie pracowników w transporcie drogowym w Niemczech zaczyna być bardziej opłacalne niż w Polsce. Przy tych samych warunkach płacowych w przeliczeniu złotego na euro, pracodawca może więcej zaoszczędzić na kosztach pracowniczych, a jego pracownik dostaje na rękę tyle samo, a nawet więcej – mówi "Rz" Agnieszka Bollmann, szefowa firmy doradczej Bollmann und Partner.

Unijny pakiet mobilności oraz Polski Ład wyganiają nas do Niemiec – wprost przyznaje w rozmowie z dziennikiem Arkadiusz Burkowski, właściciel firmy Carter Logistic.

Jak mówi Maciej Wroński, prezes organizacji pracodawców Transport i Logistyka Polska, takiego rozwoju sytuacji należało się spodziewać. - Z perspektywy przewoźników zajmujących się kabotażem przeniesienie do Niemiec otwiera dostęp do tamtejszego rynku, który pod względem wartości jest porównywalny do całego rynku przewozów międzynarodowych w UE – wyjaśnia.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(60)
WYRÓŻNIONE
Dudi
3 lata temu
To znowu kłamstwo, chodzi tylko o pakiet mobilności wprowadzony przez UE by wyrzucić polskie firmy transportowe z niemiec i francji.
demokrata
3 lata temu
Proszę nie siać fermentu!!!! Szanowni forumowicze, czy wy wiecie co to jest tzw. ,,pakiet mobilności?", to są przepisy, które każda firma (np.zarejestrowana w Polsce) musi spełnić aby mogła prowadzić działalność na terenie np. Niemiec, Francji itd., i nie chodzi tutaj wogóle o ,,polski ład", .Pracodawcy ponoszą z tego powodu niższe koszty, a kierowcy dalej mają płacone te same wynagrodzenia jak dotychczas pracując nadal na np.terenie Niemiec.
logiczny
3 lata temu
Nieprawda głównym powodem regulacje transportowe🌈 eurokolchozu po Polacy okazali się w tej działalności dużo bardziej predsiebiorczy niż. Niemcy czy Francuzi !🌈💩🚽!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (60)
awa
3 lata temu
nawet wiecej moge zaplacic w niemczech podadku , mam stabilnosc w sprawach finansowych przez dlugie lata ,malo sie zmienia
Kasia
3 lata temu
Zmusza ich Pakiet Mobilności, który uderza w podstawy UE, czyli w wolny handel i usługi. Polski biznes rośnie, to trzeba go zniszczyć !
Artur
3 lata temu
Nikt nie ucieka przed polskim ladem tylko przez pakiet mobilności jak juz. Dlaczego zawsze klamiecie?? Niemcy wprowadziły pakiet mobilności zeby utrudnić życie polskim firmom. I gdzie jest ta wolnosc w przepływie towarów i uslog????
tworoger
3 lata temu
Uciekaja do Niemiec, bo zniszczyli polski rynek i nikomu sie to juz nieoplaca. Po Polsce wykonuja transporty juz tylko Janusze i Grazynki.
Kaczy syf
3 lata temu
Za roik,dwa połowa okradzionych firm przejdzie za granicę lub ograniczy działalność tak że kacza mafia dostanie o połowę mniej jak miała w zeszłym roku. Druga połowa przejdzie do szarej strefy gdzie już działa dwa miliony podmiotów a co dzień dochodzą tysiące. Tak wielkiej szarej strefy nie było nigdy a to w większości pisowcy i ich wyborcy tzw patrioci . Urzędnicy,politycy też z szarej strefy korzystają i to świadomie.
...
Następna strona