Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
WS
|
aktualizacja

Poszerzenie autostrady A1. GDDKiA ponownie wybrała ofertę

45
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na dokumentację niezbędną do uzyskania decyzji środowiskowej dla rozbudowy 35 km autostrady A1. Na początku stycznia poprzedni przetarg został unieważniony.

Poszerzenie autostrady A1. GDDKiA ponownie wybrała ofertę
GDDKiA wybrała ofertę na przygotowanie dokumentacji związanej z poszerzeniem autostrady A1 (GDDKiA)

Jak pisaliśmy w money.pl na początku stycznia, GDDKiA unieważniła wcześniejsze postępowanie na opracowanie dokumentacji. Wówczas jedyny oferent zaproponował zbyt wysoką kwotę, która przekraczała o 125 proc. budżet zadania. Teraz, w toku weryfikacji ofert złożonych w nowym przetargu, drogowcy wybrali ofertę firmy Vosessing Polska o wartości 2 976 600 zł.

GDDKiA chce dodać trzeci pas ruchu w ciągu autostrady A1 pomiędzy Toruniem i Włocławkiem. "Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie materiałów do wniosku o DŚU (decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia - przyp. red.) dla poszerzenia autostrady A1. Uzyskanie tej decyzji otworzy drogę do realizacji zadania. Docelowo rozbudowa o trzeci pas w obie strony obejmie około 35 km autostrady A1 od węzła Toruń Południe do węzła Włocławek Północ" - czytamy na stronie GDDKiA.

Plan na autostradę A1

Zamawiający przypomina, że w styczniu 2022 roku minister infrastruktury podpisał "Program Inwestycji", który obejmował proces przygotowawczy dla poszerzenia autostrady A1.

"Realizacja inwestycji zapewni zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu przejazdu oraz poprawę poziomu bezpieczeństwa istniejącej autostrady. Umożliwi też efektywne rozprowadzenie zwiększonego ruchu drogowego na trasach dojazdowych do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego" - przekazała dyrekcja.

Jak czytamy, inwestycja przyczyni się również do dostosowania parametrów technicznych A1 do prognozowanego wzrostu natężenia ruchu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(45)
WYRÓŻNIONE
Kierowca TIR
2 lata temu
No i bardzo dobrze --- wszystkie autostrady powinne mieć po 3 pasy ruchu
turysta
2 lata temu
Szkoda że się nie wezmą za płatną autostradę z Krakowa do Katowic gdzie najczęściej są remonty i jazda jednym pasem !!!!!!! Masakra !!!!!!!!!!
Winc.
2 lata temu
Wiadomo że przebudowy są najkosztowniejsze. A może przed każdą przebudową pociągnąć do odpowiedzialności projektantów i pomysłodawców wcześniejszego bubla. Może chociaż ujawnić nazwiska.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (45)
Jacek
2 lata temu
Będąc w wieku produkcyjnym trzeba dobrze pokierować swoją ścieżką zawodową, by na starość nie mieć problemów typu - za co żyć. Rynek nieruchomości zawsze jest opłacalny, a współpraca z fachowcami daje tę pewność, polecam zarządzającego nieruchomościami Polzen
mikl
2 lata temu
bez sensu. W Polsce i tak ludzie jeżdżą lewym i ewentulanie środkowym pasem autostrady. Prawy i tak nie będzie używany.
Rom
2 lata temu
Zamiast kombinować trzeba było od razu normalnie budować
Bumbi
2 lata temu
Porazka. Od razu powinni wybudowac 4 czy 6. To inwestycja na lata. Kto teraz zaplaci za te waszystkie za waskie wiadukty, ktore trzeba bedzie rozwalic? Banda debili tym zarzadza. Spojrzcie na Azje. W Hong Kongu wybusowali drogi na chwile, wokol wierzowce i smieciarka czy autobus nie ma jak wjechac. Nie ma gdzie parkowac, nie wspominajac o wjezdzie strazy pozarnej czy karetki. Shenzhen, rzut kamienia dalej, nauczeni tym bledem, zbudowali ulice miedzy osiedlami majace 4-6 pasow w kazda strone, do tego kilkanascie wielkich linii metra, sporo linii autobusowych, szerokie chodniki... I nie beda musieli nic zmieniac przez dlugie dekady. Da sie?
Chuck
2 lata temu
Budując autostradę powinno się przewidywać wzrost ruchu samochodowego na przestrzeni lat. Ale po co? Zamiast od razu budować trzy - pasmowe autostrady (co jest niczym nadzwyczajnym) to buduje się najtaniej dwa pasy, żeby później dobudować trzeci pas o wiele drożej niż budowa samej autostrady kilkanaście lat temu
...
Następna strona