Dwukomorowy tunel pod Luboniem Małym jest wyjątkowym w skali naszego kraju przedsięwzięciem. Ma być najdłuższym w kraju i ostatecznie liczyć 2,06 km długości.
Jak poinformowała w środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, do tej pory wydrążonych zostało 1889 m prawego tunelu i 1164 lewego.
”Od strony południowej wydrążono wlot pod wentylatornią do lewego tunelu” – dodaje w komunikacie GDDKiA.
Kierowcy przejechać mają nim dopiero w 2021 r. Głównym wykonawcą jest inna włoska spółka, Astaldi. Jego budowa ma kosztować ponad 968 milionów złotych.
Jak przekonuje GDDKiA, tunel na S7 ma poprawić przepustowość Zakopianki.
Ekspert ds. transportu i rozwoju regionalnego Instytutu Sobieskiego dr Łukasz Zaborowski, w rozmowie z money.pl wyraził jednak wątpliwość co do ostatecznej skuteczności trwającej od trzech lat przebudowy Zakopianki.
- Otwarcie tunelu w żaden sposób nie pomoże, a wręcz przeciwnie. Korki będą jeszcze większe. Zwiększy się bowiem ruch na tej drodze. Właśnie się o tym przekonujemy – mówił nawiązując do ostatnich korków mimo otwarcia nowego odcinka drogi.
Jak wyjaśnia, nawet jeśli sama trasa w odcinkach będzie przejezdna, wąskim gardłem staną się nieprzygotowane na taki ruch miasta. To tam będą się tworzyć gigantyczne korki.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl