Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Prace na Zakopiance. Najdłuższy tunel w Polsce zyskał kolejne metry

24
Podziel się:

Pod górą Mały Luboń wydrążono już 1889 m prawego tunelu i 1164 lewego – informuje GDDKiA. Warty 968 mln zł przekop ma poprawić przepustowość Zakopianki.

Tunel ma kosztować prawie miliard złotych.
Tunel ma kosztować prawie miliard złotych. (GDDKiA, GDDKiA)

Dwukomorowy tunel pod Luboniem Małym jest wyjątkowym w skali naszego kraju przedsięwzięciem. Ma być najdłuższym w kraju i ostatecznie liczyć 2,06 km długości.

Jak poinformowała w środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, do tej pory wydrążonych zostało 1889 m prawego tunelu i 1164 lewego.

”Od strony południowej wydrążono wlot pod wentylatornią do lewego tunelu” – dodaje w komunikacie GDDKiA.

Zobacz także: Powstaje najdłuższy tunel drogowy w Polsce

Kierowcy przejechać mają nim dopiero w 2021 r. Głównym wykonawcą jest inna włoska spółka, Astaldi. Jego budowa ma kosztować ponad 968 milionów złotych.

Jak przekonuje GDDKiA, tunel na S7 ma poprawić przepustowość Zakopianki.

Ekspert ds. transportu i rozwoju regionalnego Instytutu Sobieskiego dr Łukasz Zaborowski, w rozmowie z money.pl wyraził jednak wątpliwość co do ostatecznej skuteczności trwającej od trzech lat przebudowy Zakopianki.

- Otwarcie tunelu w żaden sposób nie pomoże, a wręcz przeciwnie. Korki będą jeszcze większe. Zwiększy się bowiem ruch na tej drodze. Właśnie się o tym przekonujemy – mówił nawiązując do ostatnich korków mimo otwarcia nowego odcinka drogi.

Jak wyjaśnia, nawet jeśli sama trasa w odcinkach będzie przejezdna, wąskim gardłem staną się nieprzygotowane na taki ruch miasta. To tam będą się tworzyć gigantyczne korki.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(24)
WYRÓŻNIONE
Ciepiel
5 lata temu
Pierwszy raz słyszę, żeby wybudowanie jakiejś drogi nasiliło korki - przecież jak tu będą korki, to gdzie indziej będą mniejsze. To tak, jakby nie dawać ludziom jeść, bo się mogą zakrztusić.
ted
5 lata temu
mieszkam około 70 km od zakopanego ale moja żona ubzdurała sobie, że zakopane jest najładniejsze a ja mówię może i ładne ale jest wiele innych pięknych miejsc w polsce które warto zobaczyć chociażby raz w życiu a nie jeździć 50 razy w jedno i to samo miejsce
Janusz40
5 lata temu
Też jestem ekspertem (ekonomicznym) i z całą odpowiedzialnością zarzucam przytoczonemu ekspertowi z Instytutu Sobieskiego powierzchowność wyrażonej opinii. Otóż droga ekspresowa, to droga bez możliwości skrętu w lewo, czyli bezkolizyjna, a co za tym idzie nie wymagająca ograniczeń prędkości pojazdów. Korki powstają nie w wyniku stworzenia dróg ekspresowych, lecz pomimo. Ponadto, w przypadku wjazdu na drogę ekspresową z drogi o niższej kategorii - ruch staje się potoczysty; odwrotnie dzieje sie w przypadku wyjazdu z drogi ekspresowej na drogę o niższym standardzie, co więcej - na wylocie z drogi ekspresowej tworzą się korki. To oczywiście żadna wina tego rozwiązania. Tych korków nie byłoby, gdyby ekspresówka kończyła się np rozległymi parkingami na wlocie do miasta, czy też przechodziła na drogę o wyższym jeszcze standardzie (autostradę). Ekspert z Instytutu Sobieskiego powinien to rozumieć...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (24)
Maro
5 lata temu
To właśnie za Tuska podjęto decyzję o budowie Zakopianki, ale cała śmietanka dla kogoś innego.
lajkonik
5 lata temu
zapłaciliśmy za wyedukowanie eksperta od transportu,i nas oświecił swoją opinią, dzięki ci panie. normalnie supernova rozbłysła.
👌
5 lata temu
Dziwie sie ze nie mysli nikt o polaczeniu kolejowym do Zakopanego!!!
jan
5 lata temu
Madera ta malutka wyspa usiana jest takimi tunelami liczącymi więcej metrów i nikt z tego nie robi żadnego halo :-)
Bogdan
5 lata temu
Pomyśleć ,ze.w takiej małej Chorwacji jest kilkanaście takich tuneli a niektóre nawet dłuższe. Czym tu się podniecać!
...
Następna strona