W ramach programu "Dobry start" rodzice mogą otrzymać jednorazowo 300 zł. Bez względu na dochody. Pieniądze można wydać np. na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych, a także w innych placówkach edukacyjnych.
1800 zł za zatrudnienie emeryta. Rząd ma nowy pomysł
O wyprawkę szkolną można ubiegać się od 1 lipca do końca listopada. Dodatek 300 zł przysługuje raz w roku na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat. W przypadku osób z niepełnosprawnościami – do 24 lat.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił dotąd ok. 4,4 mln świadczeń na wyprawkę szkolną w ramach programu "Dobry start". Łączna kwota wypłaconych pieniędzy przekroczyła już 1,3 mld zł - poinformował ZUS. Zakład zaznaczył przy tym, że jeszcze nie wszyscy uprawnieni skorzystali z dodatku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kto i jak może ubiegać się o dodatek w ramach programu "Dobry start"
Wniosek o dodatek może złożyć: rodzic, również zastępczy, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka (to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka), a także osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Wniosek można przekazać przez bankowość elektroniczną, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS oraz przez portal Emp@tia MRiPS. Pieniądze z programu przyznaje i wypłaca Zakład na konto bankowe wskazane we wniosku. Decyzje i wszelkie zawiadomienia są przekazywane w formie elektronicznej.
Informacje na temat wniosku i jego obsługi można znaleźć na portalu PUE ZUS. Wystarczy zalogować się na swój profil na platformie, po czym przejść do zakładki "Dobry start".