Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Losik
|
aktualizacja

Rośnie nowy most na Wiśle. Konstrukcja połączy dwa województwa

23
Podziel się:

- Roboty betoniarskie na budowanym moście przez Wisłę w Sandomierzu osiągnęły półmetek - informuje Małgorzata Pawelec-Buras, rzeczniczka prasowa kieleckiego oddziału GDDKiA. Dzięki inwestycji połączenie między województwami świętokrzyskim i podkarpackim znacząco się poprawi.

Rośnie nowy most na Wiśle. Konstrukcja połączy dwa województwa
Montaż deskowania chodników na moście w Sandomierzu (GDDKiA, GDDKiA)

Nowy most na Wiśle powstaje w ciągu drogi krajowej nr 77, łączącej m.in. Sandomierz, szlak Via Carpatia (S19), Leżajsk i Jarosław. Jej przedłużeniami można dotrzeć np. do Przemyśla oraz na granicę polsko-ukraińską. Obiekt ma sprawić, że o wiele szybciej, niż obecnie.

Przeprawa w ciągu DK77 będzie docelowo miała dwie jezdnie. Budowany obiekt stanowić będzie drugą, bo pierwszy most zbudowano w 2011 r. Małgorzata Pawelec-Buras, rzeczniczka kieleckiego oddziału GDDKiA, informuje, że na budowie doszło do ważnego momentu.

- Roboty betoniarskie na budowanym moście przez Wisłę w Sandomierzu osiągnęły półmetek. Zabetonowane zostały fragmenty płyty pomostu na stanowiące ok. połowę jego długości. Jednocześnie kontynuowane są deskowania i zbrojenia czyli przygotowania do betonowania kolejnych odcinków płyty i kap chodnikowych - relacjonuje przedstawicielka drogowców.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dlaczego studio z Litwy, pracujące dla Atari, przywozi 50 pracowników na konferencję do Poznania?

Nowy most na Wiśle

Pawelec-Buras przypomina, że w czerwcu zamontowane i zespolone zostały ostatnie elementy stalowej konstrukcji mostu, która tym samym zyskała ciągłość. Zamontowana konstrukcja stalowa waży ok. 1300 ton i składa się z 82 elementów, które zespalane były częściowo w wytwórni wykonawcy, częściowo na placu budowy i już po zamontowaniu na podporach pomocniczych.

- Łączna powierzchnia zmontowanych elementów to około 17 tys. m kw. Po wykonaniu zabezpieczeń antykorozyjnych wykonawca rozpoczął kolejny etap rozbudowy obiektu czyli betonowanie płyty pomostu i kap chodnikowych. Przed przystąpieniem do betonowania kolejnych fragmentów płyty wykonywane są deskowania i zbrojenia - wyjaśnia rzeczniczka GDDKiA oddział Kielce.

Przeprawa w ciągu DK77 jest rozwijana od ponad 10 lat. Najpierw w 2011 r. oddano jeden most, a dwa lata później wyłączono z użytku konstrukcję, która liczyła ok. 70 lat. Nowy most powstaje właśnie w jej miejscu, po wzmocnieniu podpór. Montaż elementów obiektu - produkowanych od czerwca 2023 r. - zaczął się w listopadzie ubiegłego roku.

- Część z nich montowana była na wzmocnionych podporach zalewowych z użyciem dźwigu, pozostałe zostały nasunięte na także wzmocnioną podporę nurtową znajdującą się w rzece. W maju zakończył się etap nasuwania najcięższego, 300-tonowego, mierzącego 100 m, elementu stalowej konstrukcji mostu na podporę rzeczną. Skomplikowana i dokładnie monitorowana operacja, którą poprzedziły kilkutygodniowe przygotowania, trwała kilka dni - podaje Pawelec-Buras.

Dwa mosty połączą dwa województwa

Wykonawca, którym jest spółka INTOP Tarnobrzeg, deklaruje, że roboty budowlane są zakończone w ok. 56 proc., a cała inwestycja (wraz z projektowaniem) w ponad 65 proc. Umowa opiewa na blisko 69 mln zł.

Jak informuje GDDKiA, kolejne etapy prac po zabetonowaniu płyty i kap chodnikowych, to m.in. wykonanie izolacji, nawierzchni, oświetlenia, instalacji, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i innych elementów obiektu.

- W tym roku planowane jest m.in. docelowe przełożenie na nowy most mediów, które na czas robót umieszczone zostały na użytkowanym obecnie równoległym obiekcie. Nowym mostem pojedziemy w przyszłym roku po wybudowaniu jego włączenia do układu komunikacyjnego Sandomierza - informuje Pawelec-Buras.

I dodaje, że w tym celu w prawobrzeżnej części miasta wybudowany zostanie węzeł zapewniający skomunikowanie nowego mostu z okoliczną infrastrukturą.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(23)
WYRÓŻNIONE
Św Augustyn.
3 miesiące temu
Most zawsze potrzebny. Nie potrafię zrozumieć jak można zbudowane most za 69 mln. W Warszawie narcyz Trzaskowski w wielki piątek przeciął wstęgę na pieszej kładce która kosztowała 156 mln. I już trzeba zacząć remont bo to bubel i projektowy i wykonawczy. Ciekawe ile kasiory Rafaelo wpłacił do banku na Kajmanach.
Adam K.
3 miesiące temu
Kładka w Warszawie kosztowała jakieś 130-150 mln...
rambit666
3 miesiące temu
Ta pani nie wie,o czym mówi...nic sie nie poprawi... mogą postawić i pięć mostów i nic to nie da...tam cały czas wąskim gardłem jest ulica lwowska i brak obwodnicy z prawdziwego zdarzenia...brakuje wiaduktu i rozjazdu na stalową wolę i Tarnobrzeg...zaklinanie rzeczywistości nic tu nie da...a stare pozwolenia budowlane i środowiskowe wygasły kilkanaście lat temu,kiedy budowano nowy most...a drugi most niczego nie zmieni...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (23)
To tylKO
3 miesiące temu
dzięki PiS-owi !!! A kładka w Warszawie ile KOsztowała !!! To dopiero złodziejstwo i PRZEKRĘT !!!
Obserwator
3 miesiące temu
Macie tam jakąś osobę, co redaguje tekst , bo tych byków i braków w tekście nie da się czytać.
Tom
3 miesiące temu
Polski kęzyk to jednak trudny język……
Polska to
3 miesiące temu
Pewnie zrobią ronda by wyłożyć czas przejazdu i zanieczyszczać środowisko?
J 23
3 miesiące temu
Jakby Adolf tak budowal drogi to wojny nigdy by nie bylo .
...
Następna strona