Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Rozbudują lotnisko pod Warszawą. Wiadomo, ile to będzie kosztować

26
Podziel się:

Koszt pierwszego etapu rozbudowy lotniska Warszawa-Modlin szacowany jest na blisko 500 mln zł - poinformował w czwartek wiceprezes zarządu portu Jacek Kowalski. Dzięki tej inwestycji przepustowość lotniska ma wzrosnąć do 7-8 mln pasażerów rocznie.

Rozbudują lotnisko pod Warszawą. Wiadomo, ile to będzie kosztować
Rozbudują lotnisko pod Warszawą. Wiadomo, ile to będzie kosztować (Adobe Stock, Fotokon)

Jacek Kowalski, wiceprezes zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin, zabrał głos podczas czwartkowego posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury. Jak poinformował, zarząd portu ma już dokumentację techniczną dotyczącą pierwszej części rozbudowy tego lotniska. - Wczoraj otrzymaliśmy aktualizację kosztorysu dokumentacji na cały ten zakres inwestycji i jest to kwota ok. 500 mln zł - przekazał. Jak dodał, po zakończeniu tego etapu inwestycji lotnisko będzie mogło obsłużyć 7-8 mln pasażerów rocznie.

Co się zmieni na lotnisku

Pierwszy etap prac zakłada m.in. rozbudowę terminala po stronie wschodniej i zachodniej, zwiększenie liczby bramek z obecnych czterech podwójnych do ośmiu, a także modernizację części bagażowej, dróg kołowania i dokończenie budowy części parkingów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Błyskawicznie dorobił się fortuny. Zdradza, czego żałuje

Podczas posiedzenia komisji głos zabrał też wiceminister infrastruktury Maciej Lasek, który poinformował, że węzeł zjazdowy z trasy S7 prowadzący na lotnisko w Modlinie będzie gotowy pod koniec 2025 r. Z kolei w 2029 roku na lotnisku ma powstać stacja, dociągnięta zostanie też linia kolejowa, prowadząca ze stacji Modlin.

Zastępca dyrektora Departament Kolejnictwa w Ministerstwie Infrastruktury Przemysław Sierpień poinformował, że trwają prace nad projektem budowlanym i przygotowaniem wniosków o uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji tej linii kolejowej. Dodał, że na budowę tego odcinka zabezpieczonych zostało 209 mln zł, z czego 95 mln zł to pieniądze z UE, 95 mln zł - z Funduszu Kolejowego, a 18 mln zł to środki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Jak mówił, w latach 2023-2026 będzie trwało projektowanie trasy, a w latach 2027-2029 - roboty budowlane.

Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin znajduje się 37 km od centrum Warszawy, w pobliżu drogi ekspresowej S7 i linii kolejowej Warszawa-Modlin. Lotnisko to obsługuje m.in. regularne rejsy Ryanaira.

Maciej Lasek podał w czwartek, że lotnisko w Modlinie w 2023 r. obsłużyło 3,5 mln pasażerów. Jak oszacował, najbliższy rok będzie pod tym względem "nieco gorszy".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(26)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
J@@
3 dni temu
Dociągnięcie linii kolejowej dopiero w 2029 r.? Przecież to miało być zrobione już w 2012 r. Nie zdążyli. OK. Ale co przez te lata robił Marszałek Województwa, skoro dopiero teraz trzeba to projektować. Obawiam się, że ta linia, tych kilka kilometrów, nie dociągną nigdy, jeśli nie zrobią tego do końca 2027 r.
Marek
2 dni temu
To powinno było być zrobione kilka lat temu, a nie wojny polityczne i przepychanki. Zamiast na Radom tu powinny iść pieniądze
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Bolek
3 dni temu
Rozbudujcie terminami by człowiek czuł.sie jak klient a nie kura w kurniku! Za to pasażerów płaci! Wode zróbcie by można było nalac do butelki. Siedzenia dla oczekujących w tych ciasnych akwariach !!!!!!!
Brak wyboru i...
3 dni temu
Niech pozyskają dodatkowe loty z innych linii, teraz jest tam monopol który przestaje stamtąd latać dodatkowo, jak się będzie kończyć przepustowość to wtedy budować. W tej chwili jest tendencja spadkowa, żeby się drugi Radom nie zrobił, a wszyscy chcą teraz tylko z Okęcia które już lata temu (2019 przed "kowidem") osiągało realne szczyty przez swoje ograniczenia. Nikt wtedy nie zrobił rozbudowy, a był to idealny czas. I tak siłą rzeczy jeżeli ruch ma się zwiększać to dopóki nie ma CPK, trzeba będzie latać z Modlina i Radomia.
Z.Zzz
3 dni temu
Ciasno, brudno o zero standardów. 37 km do Warszawy !?!?!? Realnie: jazda do centrum Warszawy zajmuje 1.5 h - tyle stoi się w korkach... W terminalu ludzie siedzą na podłodze bo brakuje miejsca wokół i siedzeń. Kolejka do oddania bagażu w środy ciągnie się przez całą długość lotniska i wychodzi poza terminal szok i niedowierzanie - nie do zaakceptowania! Smród i brud wszędzie - na górze przy siedzeniach i w toaletach. Nigdy więcej - koszmar
NAJNOWSZE KOMENTARZE (26)
warkoczweroni...
21 godz. temu
Topierwszy etap do zaniechania budowy CPK?warkocz weroniki Tylko fanatyczni wyborcy KO tego nie widza
Rybka
2 dni temu
Ostrołęka będzie dalej odizolowana?ani pociągu ani autostrady,jak z tamtad dotrzeć do lotnisk?
Marek
2 dni temu
To powinno było być zrobione kilka lat temu, a nie wojny polityczne i przepychanki. Zamiast na Radom tu powinny iść pieniądze
Dani
2 dni temu
Ten komunikat to kpina! Brak decyzji przez ostatni rok ! Pelnia władzy przez właścicieli lotniska ,rzad sprzyjajacy lotnisku , nie ma blokad a na Modlinie nic się nie dzieje. Gdzie Struzik? Gdzie Lasek? Minister Infrastruktiry ? Tylko deklaracje, plany ,obietnice. Gdzie przetargi ? Gdzie budowa? Kolej na lotnisko w 2029r ? Kilka kilometrów torów....Wy chcieliście Szpryce budowac w całej Polsce chyba za 100 lat. ! CPK też pewnie za 20-30 lat powstanie . U nas szybko to tylko markiety zachodnie się budują.
Dani
2 dni temu
Ten komunikat to kpina! Brak decyzji przez ostatni rok ! Pelnia władzy przez właścicieli lotniska ,rzad sprzedający lotnisku , nie ma blokad a na Modlinie nic się nie dzieje. Gdzie Struzik? Gdzie Lasek? Minister Infrastruktiry ? Tylko deklaracje, plany ,obietnice. Gdzie przetargi ? Gdzie budowa? Kolej na lotnisko w 2029r ? Kilka kilometrów torów....Wy chcieliście Szpryce budowac w całej Polsce chyba za 100 lat. ! CPK też pewnie za 20-30 lat powstanie . U nas szybko to tylko markiety zachodnie się budują.
...
Następna strona