Paweł Woźniak, od niedawna pełniący obowiązki Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, musi zaczynać kierowanie GDDKiA od prób rozwiązania konfliktu z firmami, które budują jeden (i to ten dłuższy) z dwóch brakujących odcinków trasy S3 Świnoujście - Szczecin, a także obwodnicy Koszalina w ciągu S6.
Wykonawcy, jak pisaliśmy w money.pl, wstrzymali prace, a w zasadzie nie wrócili na budowy po przysługującej im przerwie zimowej. Domagają się zwiększenia wartości kontraktów i wydłużenia terminów ich realizacji. Chodzi m.in. o dodatkowe prace, których nie przewidziano na etapie projektowania.
W środę (20 marca) doszło do rozmów wykonawców z Woźniakiem. "Na spotkaniu omówiono kluczowe aspekty związane z realizacją przedmiotowych inwestycji oraz ustalono obszary i planowany harmonogram rozwiązywania, występujących na kontrakcie oraz zgłoszonych przez konsorcjum problemów" - informuje GDDKiA.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Do ostatecznego rozwiązania problemu jednak nie doszło. "Kolejne spotkanie, podczas którego strony planują dokonać wiążących ustaleń, wyznaczono na 8 kwietnia. Do tego czasu prace na obu kontraktach będę prowadzone zgodnie z planem" - podaje GDDKiA.
Zaawansowanie prac na S3 i S6
Konsorcjum wykonawcze drogi S3 na odcinku Dragobądz - Troszyn tworzą firmy Poblud Pomorze (lider), Intop, PRD Nowogard. Kontrakt na projekt i budowę 16 km trasy, jak czytamy na stronie GDDKiA, opiewa na blisko 680 mln zł.
Zgodnie z umową, droga ekspresowa powinna być zakończona 18 maja 2024 r. I bez wstrzymania robót było wiadomo, że termin nie zostanie dotrzymany. "Zaawansowanie rzeczowe na S3 Dargobądz-Troszyn wynosi około 70 proc." - informuje szczeciński oddział GDDKiA w odpowiedzi na pytania money.pl.
Obwodnicę Koszalina i Sianowa w ciągu S6 (7,9 km) wykonuje konsorcjum: Polbud Pomorze, Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów oraz Wibra Infrastruktura. Kontrakt opiewa na prawie 449 mln zł.
Według pierwotnych założeń obwodnica miała być gotowa w ubiegłym roku. Termin ten zmieniono jednak później na kwiecień 2024 r. Droga, jak podaje GDDKiA Szczecin, jest gotowa w 85 proc.