Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Przełom ws. wstrzymanych robót. Ale to nie koniec problemu GDDKiA

21
Podziel się:

Wykonawcy drogi ekspresowej S3 Dargobądz - Troszyn oraz obwodnicy Koszalina w ciągu trasy S6 wznawiają prace. To efekt rozmów z GDDKiA. Firmy wstrzymały roboty, ponieważ domagają się więcej czasu oraz pieniędzy za realizację inwestycji na Pomorzu Zachodnim.

Przełom ws. wstrzymanych robót. Ale to nie koniec problemu GDDKiA
Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku Dargobądz - Troszyn (stan na koniec lutego 2024 r.) (GDDKiA, GDDKiA)

Paweł Woźniak, od niedawna pełniący obowiązki Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, musi zaczynać kierowanie GDDKiA od prób rozwiązania konfliktu z firmami, które budują jeden (i to ten dłuższy) z dwóch brakujących odcinków trasy S3 Świnoujście - Szczecin, a także obwodnicy Koszalina w ciągu S6.

Wykonawcy, jak pisaliśmy w money.pl, wstrzymali prace, a w zasadzie nie wrócili na budowy po przysługującej im przerwie zimowej. Domagają się zwiększenia wartości kontraktów i wydłużenia terminów ich realizacji. Chodzi m.in. o dodatkowe prace, których nie przewidziano na etapie projektowania.

W środę (20 marca) doszło do rozmów wykonawców z Woźniakiem. "Na spotkaniu omówiono kluczowe aspekty związane z realizacją przedmiotowych inwestycji oraz ustalono obszary i planowany harmonogram rozwiązywania, występujących na kontrakcie oraz zgłoszonych przez konsorcjum problemów" - informuje GDDKiA.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rektor jednej z najlepszych uczelni biznesowych na świecie - prof.Grzegorz Mazurek: Biznes Klasa #22

Do ostatecznego rozwiązania problemu jednak nie doszło. "Kolejne spotkanie, podczas którego strony planują dokonać wiążących ustaleń, wyznaczono na 8 kwietnia. Do tego czasu prace na obu kontraktach będę prowadzone zgodnie z planem" - podaje GDDKiA.

Zaawansowanie prac na S3 i S6

Konsorcjum wykonawcze drogi S3 na odcinku Dragobądz - Troszyn tworzą firmy Poblud Pomorze (lider), Intop, PRD Nowogard. Kontrakt na projekt i budowę 16 km trasy, jak czytamy na stronie GDDKiA, opiewa na blisko 680 mln zł.

Zgodnie z umową, droga ekspresowa powinna być zakończona 18 maja 2024 r. I bez wstrzymania robót było wiadomo, że termin nie zostanie dotrzymany. "Zaawansowanie rzeczowe na S3 Dargobądz-Troszyn wynosi około 70 proc." - informuje szczeciński oddział GDDKiA w odpowiedzi na pytania money.pl.

Obwodnicę Koszalina i Sianowa w ciągu S6 (7,9 km) wykonuje konsorcjum: Polbud Pomorze, Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów oraz Wibra Infrastruktura. Kontrakt opiewa na prawie 449 mln zł.

Według pierwotnych założeń obwodnica miała być gotowa w ubiegłym roku. Termin ten zmieniono jednak później na kwiecień 2024 r. Droga, jak podaje GDDKiA Szczecin, jest gotowa w 85 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(21)
WYRÓŻNIONE
Leśny ludek
9 miesięcy temu
Tylko w Polsce wygrywa najtańsza oferta, robotę się rozgrzebuje i zaraz żądania aneksu zwiększające koszty np. trzykrotnie.Za takie praktyki kary powinny być drakońskie, oczywiście finansowe ściągane bez litości. Dosyć cwaniactwa pseudo biznesmenów.
P.io
9 miesięcy temu
I po co przetargi w tym kraju? Przecież wiadomo że to przekręty tych co dają najniższe ceny. Wygrywają a później bagno!
Ermko
9 miesięcy temu
Ok dodać im czasu i pieniędzy,ale te nieudaczne firmy nigdy nie mógłby już budować w Polsce dróg,ani być podwykonawcom
NAJNOWSZE KOMENTARZE (21)
Bogdan.
9 miesięcy temu
Kiedy dyletanci układają specyfikę i warunki zamówienia, stosując złe kryteria, nie przewidując rozszerzeń wg rozsądnych kalkulacji, nie stawiając barier by do przetragu startowaly tylko firmy wiarygodne, to potem mamy efekty.
Juhas
9 miesięcy temu
Czyli jak dawniej, zaczną się masowe bankructwa podwykonawcow
Amalgamat
9 miesięcy temu
Przebieg obwodnicy Koszalina i Sianowa zaprojektowano przez najgorsze i najtrudniejsze jakie można było wybrać do tego celu tereny. Posadowienie trasy S6 na największych bagnach ,musiało zaskoczyć wykonawcę w trakcie jej budowy, skoro projektant tego nie przewidział a inwestor nie zainteresował się tym problemem na etapie projektowania? Dlaczego tę trasę zaprojektowano przez taki teren? Jakie ogromne koszty zostały dodatkowo poniesione na naprawę popełnionych błędów ! Zastanawiam się tylko kto powinien je ponieść? Na pewno nie wykonawca.
Amalgamat
9 miesięcy temu
S6 obwodnica Koszalina i Sianowa to przede wszystkim indolencja projektanta, a także wina Dyrekcji GZDKiA. Słyszałem wypowiedź parę lat temu Dyrektora GZDKIA ze Szczecina że badania geologiczne wykonane standardowo na głębokości 4 m. Jak można było na torfowiskach, gdzie głębokość bagna sięga kilkunastu metrów, zaprojektować taką inwestycję? Tak to jest jak się projektuje prawdopodobnie zza biurka. Gdzie zdrowy rozsądek i nadzór inwestora ?
MEMORY 5
9 miesięcy temu
Mam grafikę jpg z 2010 roku oznajmującą że całe S6 ze Szczecina do Trójmiasta będzie gotowe w 2019 z perspektywą do 2021r. już wtedy ta PERSPEKTYWA mnie bulwersowała , zresztą jak się przyjrzeć to wszystkie ekspresówki w Polsce mają poślizgi po kilka lat , ale tajemnicza S6 to rekord.
...
Następna strona