Sprzedaż w Europie Centralnej spadła do 5,3 mld funtów z 6,0 mld funtów w 2018 roku.
Globalna sprzedaż Tesco wyniosła 56,5 mld funtów i spadła o 0,7 proc. Mimo spadku w sprzedaży, sieć supermarketów odnotowała 13-proc. wzrost zysku, który w 2019 roku zwiększył się do 2,96 mld funtów z 2,61 mld funtów.
Największy rynek stanowi Wielkiej Brytanii, gdzie odnotowano minimalny spadek sprzedaży (o 0,1 proc.) do 44,9 mld funtów. Z kolei w Azji sprzedaż wzrosła o 6,7 proc. do 5,2 mld funtów.
Tesco opublikowało w środę także komunikat na temat obecnej sytuacji firmy w Wielkiej Brytanii.
W pierwszych tygodniach kryzysu znaczna panika zakupowa sprawiła, że w łańcuchu dostaw zabrakło niektórych produktów. Jednak sytuacja już się ustabilizowała i obecnie widoczny jest normalny wolumen sprzedaży.
Z powodu epidemii koronawirusa, Tesco doświadcza jednak nieobecności pracowników. Tylko w ciągu ostatnich dwóch tygodni sieć supermarketów zatrudniła ponad 45.000 nowych pracowników w Wielkiej Brytanii.
- COVID-19 pokazał, jak ważny jest łańcuch dostaw żywności dla Wielkiej Brytanii – powiedział prezes Tesco Dave Lewis.
- Początkowa panika zakupowa ustała, a poziom usług wraca do normy – dodał.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie