Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. RKE
|
aktualizacja

Stolicę czeka drogowy armagedon. Kierowcy dowiedzą się, co to znaczy "paraliż" już za kilka dni

221
Podziel się:

Mieszkańcy Warszawy szykują się na komunikacyjny paraliż, który może ogarnąć miasto z początkiem roku szkolnego. Największym testem na cierpliwość będą prace prowadzone na Trasie Łazienkowskiej, którą pokonuje średnio 100 tys. samochodów dziennie. Wąskich gardeł jest znacznie więcej.

Stolicę czeka drogowy armagedon. Kierowcy dowiedzą się, co to znaczy "paraliż" już za kilka dni
Trwa remont na Trasie Łazienkowskiej (PAP, Paweł Supernak)

Warszawa z początkiem września może utonąć w korkach. Ratusz chwali się, że zakończył wiele inwestycji, w tym te biegnące przez newralgiczne miejsca stolicy. Nie ukrywa jednak przy tym, że gdzie indziej prace wciąż się toczą. Skala robót jest na tyle duża, że mieszkańcy Warszawy muszą szykować się na komunikacyjny armagedon.

4 września kierowcy wrócą na dwa zamknięte do tej pory pasy ul. Marszałkowskiej. Zakończono bowiem remont odcinka pomiędzy ul. Królewską a Placem Bankowym. Jedna z najważniejszych arterii stolicy zostanie tym samym udrożniona. W weekend oddano też drugą jezdnię przy Pl. Trzech Krzyży, miejscu równie strategicznym z punktu widzenia komunikacji. Dobiegły też końca inne inwestycje - poza centrum. Jedną z nich jest ul. Bronisława Czecha, jedna z głównych warszawskich wylotówek w kierunku Terespola i Lublina.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Nie wszystkim równo". Zapytaliśmy emerytów, co sądzą o 14. emeryturze

Warszawa szykuje się na drogowy paraliż. Zwężenia na Trasie Łazienkowskiej

I tu dobre informacje się kończą. Lista inwestycji, które trwają, jest bowiem równie długa. Jedną z najbardziej uciążliwych dla kierowców jest rozbiórka i odbudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej. I chociaż przejazd jest możliwy, zmianie uległa organizacja ruchu. W lipcu rozebrano wiadukt północy, co wiązało się z wyłączeniem z ruchu części trasy, uniemożliwiona m.in. zjazd w ul. Saską. Utrudnienia na całej trasie potrwają długo, bo zakończenie robót przewidziano na połowę 2025 r.

Prawdziwą skalę trudności poznamy jednak z początkiem września, kiedy dzieci i młodzież wrócą do szkół. Do tej pory Trasę Łazienkowską pokonywało średnio 100 tys. aut dziennie, wyłączone z użytkowania pasy ruchu mogą stać się przyczyną prawdziwego paraliżu. A na powyższą inwestycję nakłada się kolejna. Trwa bowiem przebudowa wiaduktów przy trasie na Agrykoli. Na tym odcinku utrudnienia mają potrwać do marca przyszłego roku.

Warszawiacy muszą też wykazać się wyjątkową cierpliwością z uwagi na budowę linii tramwajowej biegnącej do Wilanowa. Dwie ulice - Spacerowa i Goworka - zostały w wyniku prowadzonych prac całkowicie zamknięte. Ograniczenia dotyczące ul. Puławskiej zostaną z początkiem września zniesione - ale tylko częściowo. Zamknięte pozostaną pasy na pobliskich ulicach Gagarina i Sobieskiego.

Praca trwają też w pobliżu centrum

Niemal do końca roku zamknięte ma pozostać skrzyżowanie ulic Belwederskiej i Gagarina. Druga z ulic na całej długości ma zostać udrożniona dopiero po świętach Bożego Narodzenia. I w tej części Warszawy szykuje się więc prawdziwe drogowe szaleństwo.

Budowa linii tramwajowej trwa też na ul. Kasprzaka, która leży niemal w ścisłym centrum stolicy. Już dziś kierowcy muszą się liczyć ze zwężeniami na ul. Kasprzaka i Wolskiej. I muszą pogodzić się z tym, że korki będą tu przez co najmniej kilka następnych miesięcy. Na mapie Warszawy nie brakuje więc punktów, w których mogą tworzyć się zatory. O tym, jak duża będzie skala komunikacyjnego paraliżu, przekonamy się już za kilka dni.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(221)
WYRÓŻNIONE
MichałM.
rok temu
Jestem kierowca autobusów w wawce i to co się dzieje z tymi remontami, rozkopami to jest sieczka. Jeździmy pasami które są za wąskie na autobus , łuki zakrętów podrobione tak że się nie mieścimy, bus pasy wąskie, przystanki porobione w bezsensownych miejscach, np zaraz przed sekretem w lewo, będzie sieczka. Pozdrawiam wszystkich i spokoju życzę.
odczepcie się
rok temu
od Traskowskiego - on musi zająć się Campusem i kampanią i nie ma głowy do jakichś warszawskich głupot
Paweł
rok temu
Na ul. Wysockiego jakiś geniusz z ZDM kazał skrócić długość pasa do skrętu w lewo. A co tam niech się korkuje. Może za każda taka decyzja powinien z imienia i nazwiska podpisać się urzędnik który ją wydał. Po uprzednim udaniu się na miejsce i na żywo w godzinach szczytu porannego i popołudniowego obejrzeniu miejsca w sprawie którego ma wydać decyzję. Domagam się odpowiedzialności materialnej i karnej dla urzędników ZDM. W gabinetach ZDM zaległą się jakaś lewacka szajka która nie nawidzi warszawiaków i robi wszystko by utrudniać im życie. Miejsca parkingowe wzdłuż Kondratowicza? Niby są ale od strony parku, a po przeciwnej stronie ulicy gdzie są pawilony usługowo handlowe miejsc jak na lekarstwo. Ludzie wynajmujacy lokale w tych pawilonach cierpliwie czekali trzy lata aż skończy się budowa metra i ich biznesy odzyja, w nagrodę dostali brak miejsc parkingowych dla ich klientów. Ktoś pogoni w końcu z ZDM tą lewacką rowerową szajkę.?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (221)
Wczasowicz
rok temu
Droga przed Krynicą Morska ma dwa odcinki ruchu wahadłowego. Prawdą jest że 3 osoby z łopatami uwijają się ile sił w nogach. Prawdopodobnie wykonawca przeliczył się z siłami albo dorabia się sprzętu z drobnych efektów pracy. POrażka.
Jadwiga
rok temu
Podkarpacie przeciwne remontom w Warszawie . Nam piniondze potrzebne som na 500+ a nie drogi
Rafał
rok temu
Pan Rafał Trzaskowski jest najlepszym prezydentem w historii, ma najlepszego mentora Pana George Sorosa - wielki umysł. Wreszcie będziemy mieli światową, postępową stolicę, bez samochodów prywatnych, bez jedzenia mięsa, radosną i tęczową. Pan Rafał wkrótce zostanie prezydentem Polski.
logik
rok temu
doktrynka Schwaba.....min. sparaliżować auta w miastach
Entuzjasta
rok temu
No to ułożyć objazdowki z palet, Trzaskowski ma już portfolio konstrukcji z palet. Albo zalać i wydać kajaki. Tak!. Rządami zalania i wydania kajaków miejskich! Można też spływać kanałami jak za okupacji. Da się !!!
...
Następna strona