Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Sukces polskiej firmy. Czesi zapłacą miliony za szybkie pociągi od Pesy

66
Podziel się:

W połowie grudnia Pesa podpisała umowę z prywatnym przewoźnikiem RegioJet na dostawę do 60 elektrycznych zespołów trakcyjnych - informuje "Rzeczpospolita".

Sukces polskiej firmy. Czesi zapłacą miliony za szybkie pociągi od Pesy
Pesa podpisała umowę na dostawę w sumie 60 elektrycznych zespołów trakcyjnych (East News, Mateusz Grochocki)

Dziennik pisze, że bydgoski producent na początek dostarczy 18 zespołów, w tym 7 trzyczłonowych i 11 czterowagonowych. Wartość zamówienia to 700 mln zł.

Szybkie pociągi od Pesy pojadą do Czech

Pociągi będą się poruszać z prędkością go 200 km/h i będą jeździły po trasie Praga-Brno. Pierwsze pojazdy Pesa dostarczy pod koniec 2026 roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Jak wyjść z kryzysu? Co dalej z rynkiem fotowoltaiki w Polsce? - Dawid Zieliński - Biznes Klasa #8

"Są to pojazdy najnowszej generacji, o konstrukcji skorupowej, ze spawanych laserowo cienkościennych blach stalowych. Taka technologia zapewnia małą masę pojazdu, a dzięki temu małe zużycie prądu" - opisuje "Rzeczpospolita".

Dziennik dodaje, że docelowo te szybkie pociągi mają połączyć także inne miasta w Czechach, Polsce i na Węgrzech.

Kontrakt z Czechami to kolejna duża umowa bydgoskiej firmy. Przypomnijmy, że Pesa podpisała umowę na dostawę 17 tramwajów typu Twist dla Krajowy w Rumunii w lipcu 2021 roku. To kolejne, po Klużu-Napoce i Jassach, rumuńskie miasto, które wybrało tramwaje bydgoskiego producenta. Do tej pory spółka dostarczyła na ten rynek 20 tramwajów.

Pojazdy Pesy jeżdżą po Europie

Pesa to największy polski producent taboru szynowego. W swoich zakładach w Bydgoszczy i Mińsku Mazowieckim zatrudnia prawie 4 tysiące pracowników, w współpracuje z nią ponad 1500 firm zatrudniających w sumie kilkadziesiąt tysięcy osób.

Pociągi i tramwaje z PESA jeżdżą we wszystkich polskich regionach i większości dużych miast oraz kilkunastu krajach Europy. Tramwajami PESA podróżują między innymi mieszkańcy Warszawy, Moskwy, Kijowa czy Sofii. Spalinowe pojazdy tej firmy wożą np. pasażerów niemieckich kolei DB, włoskich Trenitalia, Czeskich Drah czy Kolei Białoruskich. W sumie firma uzyskała do tej pory 23 zagraniczne homologacje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(66)
WYRÓŻNIONE
Asa
rok temu
Wspaniała wiadomość. Nasz przemysł jest najważniejszy i najlepszy!
Kormad
rok temu
Po co nam PESA? Mamy we Francji Alstom! Donald zrobi z tym porządek!
rrr
rok temu
Brawo PESA POLSKIE jest dobre i trzeba rozwijać
NAJNOWSZE KOMENTARZE (66)
Warszawiak z...
rok temu
Pesa wizulnie najczesciej nieudana np vs. Newag tramwaje Swing dosc brzydkie szczegolnie warszawskie nocniki ale coz sa sloiki to sa i nocniki
Premier donal...
rok temu
Po co nam te polski koleje, jak mamy fabryki Henningdorfie koło Berlina? Po co nam lotnisko CPK , jak mamy nowe w Berlinie? Po co nam stocznie jak mamy w Hamburgu ? Po co nam autostrady jak mamy pod dostatkiem w Niemczech?
Cypisek
rok temu
Czesi nawet nie wiedzą co czynią. Taka kasa za PESAszroty. Dramat.
Rumcajs
rok temu
PO co nam produkować pociągi?. Budować przemysł, czy wysokie, nowoczesne technologie. Głosami sfrustrowanych zmniejszonymi emeryturami rodzinami sierot poresortowych, rozpasanych w nieuzasadnionych olbrzymich zarobkach przekręciarzy, unurzanych w rozpuście celebrytów oraz oczadziałych lewackimi ideami, wódką, narkotykami i niemieckim internetem za ruskie pieniądze młodzieżą. Zostaliśmy niewolnikami niemców, a niewolnik jak niewolnik, nie musi nawet umieć czytać i pisać. Byle tylko potrafił szybko zbierać szparagi na polu u bałera.
Kormad
rok temu
Po co nam PESA? Mamy we Francji Alstom! Donald zrobi z tym porządek!
...
Następna strona