- To przełomowy moment w historii naszej firmy, tworzący nową kategorię - powiedział Howard Schultz, szef Starbucksa, w programie "Mad Money" w CNBC. Dodał, że nową kawę z oliwą z oliwek wymyślił po "inspirującej podróży na Sycylię".
"Oleato" Starbucksa ma podbić rynek
Nowa kawa od Starbucksa pojawiła się już w 25 włoskich lokalizacjach. "Oleato", którego nazwa pochodzi od włoskiego słowa oznaczającego "z olejem/oliwą", pojawi się w Stanach Zjednoczonych tej wiosny, na początku w Kalifornii.
Oprócz kawy z oliwą z oliwek Starbucks wprowadza do sprzedaży również espresso martini, które będzie dostępne w wybranych kawiarniach we Włoszech, a także w Seattle i Nowym Jorku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Schultz wprowadza nową linię produktów w symbolicznym momencie. W kwietniu przestanie być dyrektorem generalny amerykańskiej sieci. Zastąpi go Laxman Narasimhan. Schultz pozostanie jednak w zarządzie i będzie działał jako ambasador marki "Oleato".
Szef Starbucksa: czeka nas miękkie lądowanie
Kawa Starbucksa z oliwą z oliwek pojawia się w momencie, gdy firma nadal porusza się w trudnym środowisku makroekonomicznym, choć Schultz zachowuje optymizm. Wskazuje, że od czasu objęcia przez niego stanowiska tymczasowego dyrektora generalnego firma zwiększyła wartość rynkową o około 40 mld dol. - informuje CNBC.
- Nie martwię się postępującą inflacją i mogę być jedynym dyrektorem generalnym w Ameryce, który czuje, że czeka nas miękkie lądowanie - powiedział Schultz w programie CNBC.
W odpowiedzi na rosnącą inflację Starbucks podniósł ceny o około 5 proc.
Starbucks po 15 latach na dobre wycofuje się z Rosji
W lipcu sieć zapowiedziała zamknięcie wielu kawiarni na rodzimym rynku. Howard Schultz, na wewnętrznym spotkaniu, tłumaczył tę decyzję względami bezpieczeństwa, m.in. uciążliwościami ze strony osób bezdomnych i tych, które korzystają z toalet w kawiarniach, by zażywać narkotyki. Chodziło o lokale