Mija rok, odkąd Uber został oficjalnym partnerem taxi na Lotnisku Chopina w Warszawie, obok korporacji Ele Taxi. Firma oferująca przewozy na aplikację wylicza, że w stołecznym porcie z jej usług skorzystało od tamtej pory ponad 700 tys. pasażerów z 86 krajów. Większość przejazdów kończy się w centrum miasta, choć zdarzają się i znacznie dłuższe kursy. Rekordzista z Lotniska Chopina pojechał Uberem w trasę liczącą 621 km.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Uber Airport. Zmiany w usłudze
Firma wprowadziła właśnie zmiany w usłudze Uber Airport na Lotnisku Chopina w Warszawie. Chodzi o możliwość zamówienia przejazdu z wykorzystaniem kodu PIN. Po zamówieniu kursu w aplikacji użytkownikowi wyświetla się kod, z którym można wejść do pierwszego oczekującego samochodu w strefie Uber na poziomie przylotów. Nie trzeba będzie czekać na przyjazd przydzielonego przez system samochodu, oczekującego na zlecenie poza terenem lotniska.
- Wprowadzenie PINu skróciło proces oczekiwania na przejazd. Początkowo wynosił on około czterech minut, ale obecnie w wielu przypadkach samochód jest dostępny dla pasażera już w momencie zamówienia. To innowacja, jakiej Uber jeszcze nie wprowadzał w Europie - podkreśla Marcin Moczyróg, dyrektor regionalny Uber w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
W podobny sposób można korzystać z tradycyjnych taksówek na Lotnisku Chopina, gdzie wystarczy podejść na postój i wsiąść do wolnego samochodu. Stołeczny port jest pierwszym w Europie i trzecim na świecie, w którym Uber uruchomił usługę zamawiania przejazdu z kodem PIN. Wcześniej taka możliwość była dostępna na lotniskach w australijskim Melbourne i w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Lotnisko Chopina w pierwszym półroczu 2023 r. odprawiło 8,34 mln pasażerów, o 2 proc. przekraczając wynik analogicznego okresu rekordowego 2019 r. To największy port lotniczy w Polsce.
oprac. Marcin Walków, dziennikarz i wydawca money.pl