Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Wstrzymano nabór wniosków o dotacje. "Program będzie kontynuowany"

Materiał powstał w ramach ekologicznej akcji WP naturalnie.
24
Podziel się:

Skończył się budżet programu "Mój elektryk", przeznaczony na dotacje do opłat w umowach leasingu pojazdów zeroemisyjnych, tym samym został wstrzymany nabór wniosków na ten cel. Na dopłaty mogą jednak wciąż liczyć osoby fizyczne oraz przedsiębiorcy - podaje NFOŚiGW.

Wstrzymano nabór wniosków o dotacje. "Program będzie kontynuowany"
Ładowanie samochodu elektrycznego (Adobe Stock, Ake)

Nabory wniosków w programie "Mój elektryk", obsługiwanym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) odbywają się w trybie ciągłym w latach 2021-2025 lub do wyczerpania środków przeznaczonych na poszczególne nabory.

Całkowity budżet programu wynosi 960 mln zł, z czego na dotacje do leasingu pojazdów zeroemisyjnych przeznaczono w programie 660 mln zł. Pozostałe pieniądze są na zakup pojazdów przez osoby fizyczne (100 mln zł) oraz przez przedsiębiorców i podmioty inne niż osoby fizyczne (200 mln zł).

"Z uwagi na wyczerpanie środków na dotacje do leasingu pojazdów zeroemisyjnych, NFOŚiGW zawiesił nabór na ten cel z początkiem września 2024 r. Wstrzymanie naboru wniosków przez NFOŚiGW oraz Bank Ochrony Środowiska (BOŚ) nastąpiło z różnymi datami, co wynika z procedur udzielania dofinansowania" - napisano.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Škoda Superb Combi PHEV na trasach Beskidu Śląskiego

"Mój elektryk" wróci na początku 2025 r.

W komunikacie podano, że NFOŚiGW oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska zabiegają o pozyskania środków na zwiększenie budżetu programu "Mój elektryk" z dotychczasowego źródła, jakim jest Fundusz Niskoemisyjnego Transportu (FNT), a także z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

- Problem dla nas polega na tym, że autentycznie skończyły się pieniądze w funduszu NFOŚ, który jest na to przeznaczony i nie mamy innego źródła, tylko KPO. A żeby uruchomić KPO, potrzebujemy skonsultować się z Komisją i to jest konsultacja, która wynika tylko i wyłącznie z komponentu pomocy publicznej - powiedział pod koniec sierpnia wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta.

"Proces ten jest długotrwały i wymaga wielu uzgodnień, w tym na poziomie Komisji Europejskiej. Biorąc pod uwagę stopień zaawansowania prac, obecnie planowane jest wznowienie naboru od stycznia 2025 r. Nowy nabór obejmie okresem kwalifikowalności również II połowę 2024 r." - zaznaczono w komunikacie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(24)
WYRÓŻNIONE
sumienie
2 miesiące temu
Czy to jest sprawiedliwe, że ktoś kogo stać tylko na auto za 15 tys. złotych, musi płacić podatki na dopłaty do samochodów za 150 tyś zł ?
Adler
3 miesiące temu
Ten cały ekologizm to jak wciskanie emerytom garnków za 10tys Nie dajcie się nabrać!
Gość Darek
3 miesiące temu
Pieniądze wyrzucone w błoto!!! Ale najwidoczniej Polska to jest bogaty kraj skoro na takie głupoty ją stać!!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (24)
das
2 miesiące temu
A można się już zapisać na Izerę?
Bea
2 miesiące temu
Ale to juzpowinno być wcześniej konsultowane z kpo. Tak żeby nie było przerw
Minister równ...
2 miesiące temu
Kiedy dopłaty do spalinowych? Gdzie równe traktowanie?
Emeryt
2 miesiące temu
I dlaczego te dopłaty???? Zapłacimy my wszyscy żeby jakiś bubek mógł się lansować w elektryku...
123
2 miesiące temu
Znowu biedni maja dopłacać bogatym tak jak najwyższe koszty inflacji ponoszą mniej uposażeni.
...
Następna strona