Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Akcja Biedronki pod lupą. Sieci grozi wysoka kara

100
Podziel się:

UOKiK postawił spółce Jeronimo Martins Polska zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów - poinformował Urząd w komunikacie. Chodzi o jednodniowe akcje promocyjne w sklepach popularnej sieci.

Akcja Biedronki pod lupą. Sieci grozi wysoka kara
UOKiK postawił spółce Jeronimo Martins Polska zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów (PAP, Jakub Kaczmarczyk)

Jak wskazał UOKiK, na początku roku, 31 stycznia i 14 lutego, w sklepach Biedronka odbyły się jednodniowe akcje promocyjne - "Specjalna Środa" i "Walentynkowa Środa". Klienci byli zachęcani do kupienia określonych produktów, za które mieli otrzymać "Zwrot 100 proc. na voucher". Według UOKiK, spółka w przekazach reklamowych nie informowała jasno o zasadach akcji.

Wybór treści reklamowych i sposób ich prezentowania nie może wprowadzać konsumentów w błąd. Przekaz marketingowy powinien zawierać informacje najważniejsze z punktu widzenia konsumenta. Klienci Biedronki kupili produkty wskazane przez sklep z myślą o tym, że realnie zaoszczędzą na produktach, które sami będę mogli wybrać. Tymczasem, już po fakcie dowiadywali się o istotnych ograniczeniach, przykładowo o możliwości wykorzystania vouchera tylko na określone produkty - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Usłyszałem "nie" kilkaset razy. To była największa motywacja - Michał Sadowski w Biznes Klasie

"Przykładowo, za zakup trzech czekolad konsumenci otrzymywali voucher o wartości 13,99 zł na kosmetyki – o ile zrobią zakupy z tej kategorii za 29,99 zł. Przy zakupie produktów na wagę, kwota zwrotu miała być ograniczona do kilograma - o czym też konsumenci nie wiedzieli zapoznając się z reklamą, a na kartę lojalnościową sieci obowiązywał limit jednego vouchera. Właściciel Biedronki wymagał, aby klienci sprawdzili te informacje m.in. na stronie internetowej sieci mimo iż miały duże znaczenie do oceny atrakcyjności promocji" - informuje UOKiK.

Urząd podkreślił, że przedsiębiorcy mają obowiązek przekazywać konsumentom "czytelne, jednoznaczne informacje niezbędne do podjęcia świadomej decyzji zakupowej". "Nie mogą ograniczać się jednie do wyeksponowania korzyści, pomijając kwestie mające istotny wpływ na ocenę promowanej oferty" - zaznaczył UOKiK.

UOKiK: klienci powinni dostać po 150 zł rekompensaty

Urząd już wcześniej kwestionował sposób informowania konsumentów o promocjach Biedronki. Wskazano na promocję "Magia Rabatów", w której oferowano vouchery za zakup konkretnych towarów. W ocenie UOKiK, klienci nie wiedzieli o istotnych ograniczeniach wykorzystania tychże voucherów. "Prezes UOKiK w decyzji zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zmiany praktyk i przyznania poszkodowanym klientom 150 zł rekompensaty" - czytamy w komunikacie.

Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu. UOKiK poinformował, że bada również inne komunikaty marketingowe stosowane przez sieci spożywcze.

Aktualnie prowadzone są m.in. postępowania wyjaśniające dotyczące kampanii reklamowej "Lidlowy przegląd cenowy" stosowanej przez Lidl, kampanii reklamowej "Niskie ceny nie mają właściciela", "Niskie ceny dla wszystkich", "Grill dla wszystkich" stosowanej przez Eurocash Franczyza oraz kampanii reklamowej "Po najtańszy koszyk zakupów do Biedronki idę!" stosowanej przez Jeronimo Martins Polska.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(100)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Robert K.
miesiąc temu
W każdym z tych sklepów powinien przebywać na stałe kontroler San.-Epid.
Ha,ha,ha👻
miesiąc temu
🐞 codziennie niska jakość.
Taka prawda
miesiąc temu
W sklepach B🐞 pełno pracowników ze wschodu i ich pobratymców kupujących, najtańsze towary, kilometrowe kolejki i połowę kas nieczynnych.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
piniąchy
miesiąc temu
a biedronka kary płaci i dalej w bambuko naiwnych robi !!! Cena w górę - gramatura w dół ! Patrząc na gramaturę np. bułek ciabata - widać jak na dłoni. A teraz w amoku świątecznych zakupów to sie dopiero nachapią !
hm...
miesiąc temu
Niech zbadają ceny, jak są eksponowane na półkach! OMIJAM SZEROKIM ŁUKIEM.
Edek
miesiąc temu
kara do 10% obrotuu a w praktyce pewnie dostaną śmieszne 100.000zł do zapłaty albo nawet i nie to.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (100)
Josef 74
miesiąc temu
A kto się zajmie paletami w przejściach na wózki. Mamy takie służby. Czy to jest bezpieczne, droga ewakuacji jest zablokowana itp. Z paletami w przejściach trzeba zrobić porządek !!!
bejba
miesiąc temu
Kiedy ktoś się zajmie traktowaniem tam pracowników jak śmieci , pracownikami zarządzają niekompetentni kierownicy którzy mają problemy ze sobą natury psychicznej , ludzie się zwalniają nagminnie i szybka rotacja , a nikt wyżej nie widzi na to problemu , mają przyzwolenia na złe traktowanie ludzi , którzy jak nie wygodni bo próbują się bronić też są zwalniani ... A kierownictwo które się nie nadaję na stanowisko nadal pracuję . Sklep 4068 w Trzebnicy jest idealnym tego przykładem , tyle razy co zgłaszany był mobbing do biura ochrony pracowników czy inspekcji pracy, i nic z tym nie zrobili , A Zastępca Emilia co gnębi kogo się tylko zechce uczepić nadal tam pracuję i co róż nową osobę szykanuje ...
emeryt
miesiąc temu
a kiedy UOKiK zajmie sie promocjami na aplikacje, nie każdy ma smartfona, szczególnie emeryci i bezrobotni, wiec dlaczego są dyskryminowani. powinny być karty i aplikacje równoważne w promocjach
emeryt
miesiąc temu
a kiedy UOKiK zajmie sie promocjami na aplikacje, nie każdy ma smartfona, szczególnie emeryci i bezrobotni, wiec dlaczego są dyskryminowani. powinny być karty i aplikacje równoważne w promocjach
emeryt
miesiąc temu
a kiedy UOKiK zajmie sie promocjami na aplikacje, nie każdy ma smartfona, szczególnie emeryci i bezrobotni, wiec dlaczego są dyskryminowani. powinny być karty i aplikacje równoważne w promocjach
...
Następna strona