Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła w piątek, 13 grudnia, że w przetargu na budowę obwodnicy Głogowa za najkorzystniejszą uznała ofertę firmy Strabag. Opiewa na 798 mln zł i warto zaznaczyć, że nie była to najniższa ze złożonych. Co prawda wcześniej wybrano inną, ale po odwołaniach sąd nakazał ponowną analizę.
Wrocławski oddział GDDKiA mimo wyboru wyższej oferty i tak może być zadowolona z rozstrzygnięcia. Budżet inwestycji opiewał na ponad 1 mld zł.
Umowa z wykonawcą ma zostać podpisana w pierwszym kwartale przyszłego roku (jeśli nie dojdzie do kolejnego zwrotu), a zakończenie budowy planowane jest na 2028 r. Obwodnica będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, co ma usprawnić komunikację w regionie. Zwłaszcza że inwestycja zakłada stworzenie nowej przeprawy przez Odrę.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Więcej obwodnic na Dolnym Śląsku
Nowa obwodnica Głogowa będzie miała 18 km długości. Umowa dotyczy zarówno projektu, jak i samej budowy. Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem, omijając miasto od zachodu.
Droga przebiegać będzie przez gminy Radwanice, Żukowice, Kotla, Głogów i samo miasto Głogów. Rozpocznie się w gminie Radwanice na północnym rondzie węzła Głogów Zachód i zakończy w miejscowości Stare Serby, łącząc się z istniejącą DK12.
Trasa wokół Głogowa jest zaplanowana do realizacji w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic jako jedna z siedmiu obwodnic na Dolnym Śląsku. Pozostałych sześć jest na etapie prac przygotowawczych.
"Dla obwodnicy Legnicy (DK94), Milicza (DK15) oraz Międzyborza (DK25) oczekujemy na wydanie decyzji środowiskowych. Dla pozostałych, tj. obwodnic Kaczorowa (DK3), Oławy (DK94) i Złotego Stoku (DK46), prowadzone są prace przygotowawcze (Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe)" - informuje GDDKiA.